سفر می تواند برای ذهن و بدن شما استرس زا باشد. اما پیروی از این نکات ساده می تواند به شما کمک کند تا روده خود را شاد و سالم نگه دارید در حالی که در حال حرکت هستید.

در پینترست به اشتراک بگذارید
سفر می‌تواند دستگاه گوارش شما را از مسیر خارج کند، اما اقدامات ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از ناراحتی روده انجام دهید. گتی ایماژ

ناراحتی معده یا مشکلات گوارشی که مستلزم صرف وقت اضافی در حمام هستند، راه‌های مطمئنی برای متوقف کردن یک سفر سرگرم‌کننده هستند.

«سفر می تواند زمان پرتنشی باشد. ممکن است رژیم غذایی طبیعی و سالم خود را در دسترس نداشته باشید. دکتر شیلپا راولا، متخصص گوارش در NewYork-Presbyterian ممکن است بیشتر در خارج از خانه غذا می خورید و غذاهای جدید را در مکان های جدید می خورید، از جمله غذاهای فرآوری شده بیشتر، و در این شرایط به راحتی می توان پرخوری کرد و استرس بیشتری بر سیستم گوارشی شما وارد می کند تا در خانه. و مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا، به Healthline گفت.

راولا می‌گوید چه با هواپیما، چه با ماشین یا یک حالت دیگر سفر کنید، انجام این کار به بدن و سیستم گوارشی شما فشار وارد می‌کند.

“همه این عوامل می توانند شما را بیشتر در معرض GI قرار دهند [gastrointestinal] مشکلات در سفر ممکن است اسهال (از جمله اسهال مسافرتی)، یبوست، سوزش سر دل، حالت تهوع، نفخ، [or] گاز،” راولا گفت.

اما هیچ‌کس نمی‌خواهد از سفر برای رسیدگی به مشکلات گوارشی وقت بگذارد. بنابراین، برای حفظ سلامت روده خود در سفر، نکات تخصصی زیر را در نظر بگیرید.

1. پرخوری نکنید

بخشی از لذت تعطیلات، خوردن در رستوران های جدید و امتحان کردن غذاهای جدید است. با این حال، راولا می گوید در برابر وسوسه پرخوری مقاومت کنید.

او گفت: “پرخوری باعث کشیدگی معده می شود و تحقیقات نشان داده است افرادی که پرخوری می کنند 10 برابر بیشتر به مراقبت های پزشکی اورژانسی برای انسداد غذا نیاز دارند.”

2. مقدار زیادی فیبر بخورید

برای منظم نگه داشتن حرکات روده، کالین وب، متخصص تغذیه و سخنگوی OMG! تغذیه، می گوید به اندازه ای که به طور معمول در خانه می خورید، فیبر بخورید. بهترین منابع فیبر شامل میوه ها، سبزیجات، آجیل، دانه ها، غلات کامل و لوبیا است.

وب به Healthline گفت: «به سبزیجات پخته شده و میوه های پوست کنده پایبند باشید تا خطر ابتلا به بیماری های ناشی از غذا را کاهش دهید.

راولا موافق است و دلیل اصلی یبوست در سفر را کمبود فیبر کافی می داند.

«مصرف غذاهای فرآوری شده را به حداقل برسانید. میان وعده های سالم را برای خوردن بسته بندی کنید یا از خواربار فروشی های محلی بخرید. سعی کنید مطمئن شوید که تا جایی که می توانید از غذاهای گیاهی کامل (که سرشار از فیبر هستند) استفاده می کنید، حتی اگر بیرون غذا می خورید.

3. مقدار زیادی آب بنوشید

کم آبی یکی دیگر از دلایل اصلی یبوست است، بنابراین نوشیدن آب زیاد در طول تعطیلات ضروری است.

وب گفت: «اما زودتر بفهمید که آیا آب برای نوشیدن سالم است یا خیر. «اگر در مورد ایمنی آن سؤالی دارید، به آب بطری بچسبید. و از تکه های یخ در مکان هایی که آب سالم نیست خودداری کنید. آب آلوده روده را مختل می کند.»

4. نوشیدنی ها را هوشمندانه انتخاب کنید

مصرف بیش از حد نوشیدنی هایی که حاوی مقدار زیادی قند، کافئین یا الکل هستند می تواند سیستم گوارشی را تحریک کند، به خصوص در افرادی که معده حساسی دارند.

راولا می‌گوید: «قهوه و الکل می‌توانند هضم را تسریع کنند، به این معنی که روده‌ها زمان کمتری برای جذب آب دارند که باعث آب، مدفوع اسهال مانند می‌شود.»

5. مواد غذایی را از فروشگاه های محلی تهیه کنید

برای استراحت معده خود از رستوران ها و غذاهای فرآوری شده، خرید غذای تازه از بازارهای اطراف و آشپزی در استراحتگاه یا هتل شما یک گزینه است.

وب گفت: “این یک راه عالی برای یادگیری فرهنگ دیگری، صرفه جویی در پول و استراحت در بیرون از غذا است.”

وب می افزاید: «تقریبا همیشه غذا خوردن در خانه برای سلامت دستگاه گوارش بهتر از غذا خوردن در بیرون است. در مقایسه با غذا خوردن در خانه، احتمال مسمومیت غذایی در حین سفر بیشتر است. مسمومیت غذایی نه تنها می تواند در کوتاه مدت منجر به بدبختی دستگاه گوارش شود، بلکه می تواند باعث سندرم روده تحریک پذیر پس از عفونی (IBS) شود که می تواند مادام العمر باشد.

اسهال مسافرتی یکی دیگر از بیماری های شایع است که می تواند پس از خوردن غذا یا نوشیدن آب آلوده به باکتری، ویروس یا انگل رخ دهد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) بیان می‌کند که اگرچه اسهال مسافرتی می‌تواند در هر جایی اتفاق بیفتد، اما پرخطرترین مقاصد در بیشتر آسیا (به جز ژاپن) و همچنین خاورمیانه، آفریقا، مکزیک، و مرکز و جنوب است. آمریکا.”

CDC برای کمک به کاهش خطر ابتلا به اسهال مسافرتی، فهرستی از مواد غذایی و ایمنی را منتشر کرد.

راولا گفت: «از روش‌هایی برای جلوگیری از اسهال مسافرتی پیروی کنید… سعی کنید از خوردن غذاهای خیابانی خودداری کنید، به آب بطری بچسبید و مطمئن شوید که غذای شما پخته شده است.

6. به دستشویی بروید

در حالی که اجابت مزاج در یک سرویس بهداشتی عمومی یا اتاق مشترک هتل برای برخی افراد ناراحت کننده است، وب می گوید که اصرار خود را برای رفتن به دستشویی نادیده نگیرید.

“انجام این کار می تواند باعث بی نظمی شود [bowel movements] و ناراحتی دستگاه گوارش نادیده گرفتن میل به رفتن می تواند منجر به یبوست شود. او گفت: چند روز یبوست می تواند منجر به اسهال شود که در نهایت این هوس ظاهر می شود.

وب می گوید سایر مواد غذایی رایج برای اسهال در سفر شامل غذاهای تند و روغنی است که اغلب در رستوران ها استفاده می شود.

7. دستان خود را بشویید

قبل از غذا خوردن، دست های خود را به خوبی با آب و صابون بشویید تا از انتشار میکروب ها و بیماری ها جلوگیری کنید. کلینیک مایو شستن دست ها را به روش زیر پیشنهاد می کند:

  1. برای خیس کردن دستان خود از آب جاری گرم یا سرد استفاده کنید.
  2. دست های خود را فنجان کنید و صابون مایع، نواری یا پودری بمالید و خوب کف کنید.
  3. دستان خود را به مدت حداقل 20 ثانیه، کف دست به کف دست بمالید. تمام قسمت های دست خود از جمله پشت را بین انگشتان و زیر ناخن ها بمالید.
  4. مچ دست خود را هم بشویید.
  5. آبکشی کنید.
  6. برای خشک کردن دست ها از یک حوله تمیز استفاده کنید.
  7. از حوله برای بستن شیر آب استفاده کنید.

8. داروها را حمل کنید

راولا می گوید داروهای بدون نسخه مانند آنتی اسیدها می توانند به سوزش سر دل کمک کنند. او می‌گوید برای مدیریت علامتی اسهال خفیف مسافرتی، داشتن بیسموت ساب سالیسیلات (پپتو-بیسمول) و لوپرامید (ایمودیوم) ممکن است ایده خوبی باشد.

راولا گفت: “در مورد داروهای تجویزی، مهم است که قبل از مصرف آنتی بیوتیک ها یا سایر داروها برای علائم گوارشی، ابتدا به یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید.”

اگر علائم بیش از خفیف تا متوسط ​​یا علائم هشدار دهنده، از جمله تب، اسهال خونی، یا استفراغ خونی، درد شدید شکمی را دارید، همیشه به یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید. [or] علائم گوارشی غیرقابل درمان،” او گفت.

وب می‌گوید برای اطمینان از اینکه استراحت کرده‌اید و برای مقابله با مشکلات گوارشی آماده هستید، «مکمل کلات بیس‌گلیسینات منیزیم با جذب خوب می‌تواند جت لگ را بهبود بخشد و آرامش و خواب را در سفر افزایش دهد.»

کتی کاساتا نویسنده‌ای آزاد است که در داستان‌هایی درباره سلامت، سلامت روان و رفتار انسانی تخصص دارد. او در نوشتن با احساسات و برقراری ارتباط با خوانندگان به شیوه ای روشنگر و جذاب مهارت دارد. کارهای او را بیشتر بخوانید اینجا.