در پینترست به اشتراک بگذارید
KFC در حال راه اندازی یک آیتم از منوی مرغ مصنوعی است. گتی ایماژ
  • رستوران های زنجیره ای KFC با شرکت Beyond Meat برای تولید «مرغ سرخ شده» بدون مرغ همکاری کرده است.
  • اما “مرغ سرخ شده” تقلبی ممکن است سالم تر از مرغ واقعی نباشد.
  • کارشناسان می گویند که غذاهای سرخ شده و فرآوری شده، حتی اگر گوشت نباشند، می توانند بر سلامت شما تأثیر منفی بگذارند.

با محبوبیت روزافزون غذای بدون گوشت، رستوران زنجیره‌ای آمریکایی KFC با Beyond Meat برای آزمایش یک پیشنهاد جدید “مرغ سرخ شده” مبتنی بر گیاه همکاری کرده است.

فقط به‌عنوان بخشی از آزمایش اختصاصی یک رستوران که از 27 آگوست در یکی از آتلانتا، جورجیا آغاز شد، در دسترس است، پاسخ مشتری تعیین می‌کند که آیا آیتم جدید در منوهای KFC در سراسر کشور قرار می‌گیرد یا خیر.

اما به عنوان یک غذای بسیار فرآوری شده، آیا گوشت سرخ شده و گیاهی واقعاً برای خوردن مفید است؟

به طور فزاینده ای محبوب است، اما آیا بهتر است؟

جایگزین‌های گوشت در حال تبدیل شدن به یک گزینه محبوب در سوپرمارکت‌ها و رستوران‌ها در سراسر ایالات متحده هستند، زیرا مردم بیشتر نگران سلامتی و اثرات زیست‌محیطی مصرف گوشت هستند.

به گفته KFC، طعم آن از مرغ واقعی قابل تشخیص نیست.

کوین هوچمن، رئیس و مدیر ارشد مفهومی KFC ایالات متحده، در بیانیه ای گفت: «KFC Beyond Fried Chicken بسیار خوشمزه است، بنابراین مشتریان ما تشخیص اینکه گیاهی است برایشان مشکل است». “من فکر می کنم همه ما شنیده ایم که طعم آن شبیه مرغ است – خوب مشتریان ما شگفت زده می شوند و می گویند: “طعم آن شبیه مرغ سوخاری کنتاکی است!”

و در وب سایت خود، Beyond Meat مستقر در کالیفرنیا ادعا می کند که محصولات گیاهی آن گزینه های بهتری هستند که بدون خطرات سلامتی مرتبط با برخی از انواع گوشت هستند.

اما در مورد اینکه آیا جایگزین‌های گوشت گیاهی سالم‌تر از گوشت‌های حیوانی هستند یا خیر، اختلاف نظر وجود دارد.

در پینترست به اشتراک بگذارید
KFC مرغ سوخاری “Beyond” را در یک مکان در آتلانتا منتشر کرد. گتی ایماژ

پروتئین کامل در نظر گرفته نمی شود

در حالی که انتخاب گزینه های پروتئین گیاهی و وگان مزایای مثبت زیادی دارد، مانند نداشتن کلسترول، کاهش چربی کل، مسائل مربوط به حقوق حیوانات و اثرات زیست محیطی، مهم است که توجه داشته باشیم که پروتئین های گیاهی همه اسیدهای آمینه ضروری را فراهم نمی کنند. پروتئین های گیاهی هستند نه لسلی یانگ، کارشناسی ارشد، RDN و استاد تغذیه در دانشکده جهانی علوم بهداشت دانشگاه پردو در غرب لافایت، ایندیانا، به Healthline گفت.

یانگ اشاره کرد که برای یک رژیم غذایی متعادل بدون گوشت، گیاهخواران یا گیاهخواران باید انواع مختلفی از منابع پروتئینی را پیدا کنند تا مطمئن شوند که مواد مغذی کلیدی را از دست نمی دهند.

یانگ گفت: «با این حال، اگر مصرف‌کننده به‌عنوان منبع جدید و یگانه پروتئین خود به دنبال این باشد یا اگر اندازه وعده‌های غذایی کنترل نشود، ممکن است برخی از خطرات تغذیه‌ای نیاز به ارزیابی داشته باشند.»

مرغ فراتر از گوشت یک غذای فرآوری شده است

یک مطالعه اخیر منتشر شده در ماه مه، در مجله پزشکی بریتانیا (BMJ) ارتباطی بین خوردن غذاهای “فوق العاده فرآوری شده” و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی یافت شد. محققان این غذاها را شامل محصولات پخته شده، نوشابه، وعده های غذایی آماده و حتی سوپ سبزیجات کم آب شده تعریف کردند.

یافته ها نشان می دهد که به ازای هر 10 درصد افزایش در مقدار غذاهای فوق فرآوری شده شرکت کنندگان، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی تا 12 درصد افزایش می یابد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی مغز نیز افزایش می یابد.

محصولات Beyond Meat حاوی طیف وسیعی از افزودنی‌های غذایی، از جمله نگهدارنده‌ها و یک عامل رنگ‌کننده هستند که آنها را کاملاً در این دسته قرار می‌دهد.

گلوتن گندم می تواند یک مشکل باشد

گلوتن یک پروتئین گیاهی است که در گندم و برخی غلات دیگر یافت می شود. از دو مولکول به نام های گلوتنین و گلیادین تشکیل شده است. با آب، این مواد پیوند الاستیکی را تشکیل می دهند که به نان و سایر غذاهای فرآوری شده قوام کششی و اسفنجی می بخشد.

حدود 1 درصد از جمعیت ایالات متحده با بیماری سلیاک زندگی می کنند – وضعیت روده ای که با قرار گرفتن در معرض گلوتن گندم بدتر می شود.

1 درصد دیگر از آمریکایی ها حساسیت به گلوتن غیر سلیاک (NCGS) را تجربه می کنند، وضعیتی که با علائمی مشخص می شود که با معرفی غذاهای حاوی گلوتن ایجاد می شود.

پژوهش دریافت که گلوتن می تواند بر باکتری های روده ما (میکروبیوم) تأثیر منفی بگذارد و خطر ابتلا به بیماری را افزایش دهد.روده نشتی(زمانی که باکتری ها و سموم از دیواره روده نشت می کنند).

همچنین عدم تعادل بین رادیکال‌های آزاد و آنتی‌اکسیدان‌های بدن به نام استرس اکسیداتیو را افزایش می‌دهد و باعث تحریک پاسخ ایمنی.

گلوتن گندم می تواند علائمی را در افراد حساس به آن ایجاد کند که عبارتند از:

  • نفخ شکم
  • اسهال، یبوست یا حرکات روده بدبو
  • درد شکم
  • سردرد

گلوتن همچنین ممکن است خطر چاقی را افزایش دهد.

یک موش اخیر مطالعه موش‌های گلوتن‌خور در مقایسه با حیواناتی که از رژیم غذایی بدون گلوتن تغذیه می‌کردند، وزن بدن و رسوب چربی بالاتری داشتند.

بنیاد بیماری سلیاک ابزاری برای ارزیابی علائم دارد که می تواند به شما کمک کند تشخیص دهید آیا علائمی که تجربه می کنید به معنای ابتلا به این بیماری است یا خیر.

مرغ گیاهی KFC سرخ شده است

ارتباط بین مصرف غذای سرخ شده و بیماری قلبی توسط افراد زیادی تایید شده است مطالعات. جولیان پنر، MS، RD، از مؤسسه بین المللی قلب دانشگاه لوما لیندا در لوما لیندا، کالیفرنیا، در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع بر عرضه مرغ فراتر از گوشت جدید KFC تأثیر گذاشته است، تأکید کرد.

من آن را سالم نمی دانم، اما ممکن است تا حدودی کمتر مضر باشد. من مطمئن نیستم که KFC از چه نوع روغنی برای سرخ کردن استفاده می کند یا همان روغنی است که برای مرغ فراتر از آن استفاده می شود، اما من فرض می کنم که این روغن ناسالم است.

یانگ همچنین اضافه کرد که مرغ سوخاری به این معنی است که یک جزء کربوهیدرات قابل توجهی در غذا وجود دارد.

همچنین، افراد مبتلا به انواع خاصی از دیابت باید از محتوای کربوهیدرات این محصولات جایگزین گوشت آگاه باشند. یانگ اضافه کرد: اکثر مردم گوشت سرخ شده را دارای کربوهیدرات کم یا بدون کربوهیدرات می دانند.

علاوه بر کربوهیدرات، سرخ کردن عمیق به معنای روغن زیادی است. KFC چند سال پیش به منظور حذف چربی های ترانس از غذای خود به روغن کانولا برای سرخ کردن روی آورد. با این حال آخرین شواهد نشان می دهد که کلزا ممکن است برای سلامتی ما بهترین نباشد.

خط پایین

KFC با Beyond Meat همکاری کرده است تا مرغ سرخ شده گیاهی جدیدی را در یک مکان در آتلانتا، جورجیا آزمایش کند.

از میان مواد ذکر شده در مرغ فراتر از گوشت، ممکن است نگرانی هایی برای سلامتی وجود داشته باشد. گلوتن گندم در محصول مرغ مصنوعی و هنوز نان و سرخ شده است که با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی همراه است.

توجه ویراستاران: نسخه قبلی این داستان گزارش داد که آیتم Beyond Meat در KFC حاوی روغن سویا و کانولا است. این محصول حاوی سویا نیست و اگرچه در روغن کانولا سرخ شده است، اما حاوی آن ماده نیست. Healthline از این خطا پشیمان است.