اجلاسیه شهدای اطلاعات سپاه در ۹ بهمن برگزار می‌شود – | اخبار



به گزارش ، سردار «حسین معروفی» معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری کنگره شهدای اطلاعات سپاه و یادواره سردار شهید حسن باقری که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت سالروز میلاد حضرت امیرالمومنین علی (ع) اظهار داشت: اجلاسیه شهدای اطلاعات و مراسم بزرگداشت سالروز شهادت سرلشکر شهید حسن باقری در روز ۹ بهمن برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین در ادامه خاطرنشان کرد: در بین مجاهدان ارزشمند دفاع مقدس پرزحمت‌ترین اقدام، شناسایی و اطلاعات بود که مجاهدان ما این اقدام را انجام می‌دادند و در این زمینه شاید ده‌ها بار برای شناسایی دشمن فعالیت می‌کردند.

سردار معروفی افزود: در عملیات والفجر ۸، نیروهای اطلاعات در یک سنگر کوچک بدون هیچ امکاناتی نزدیک به یک ماه مستقر می‌شدند تا اقدامات دشمن را شناسایی کنند. در آنجا آب و غذا نبود و با آن همه سختی نیروهای اطلاعات تلاش می‌کردند تا کمک کنند که عملیات دقیقی صورت گیرد.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: شهدای ما ستارگان واقعی و هر کدامشان قطب‌نمایی هستند که راه را به ما نشان می‌دهند. شهدای ما هنرمندان واقعی ما بودند و ما نیز باید امروز این شهدا را به جامعه خودمان معرفی کنیم.

وی بیان کرد: ما اگر بخواهیم حقیقت، بزرگی و اقتدار جمهوری اسلامی را جست و جو کنیم، باید آن را در بین شهدا بیابیم. حقیقتاً بزرگترین معجزه انقلاب اسلامی شهدا بودند؛ آن‌ها زرنگترین شخصیت‌های جامعه ما بودند. همه ما خواهیم مرد، اما شهدای ما با زیبایی این معامله را با خداوند انجام دادند و امروز همه آن‌ها برای ما الگو هستند.

سردار معروفی ادامه داد: یک از این الگوها شهید حسن باقری بود که معجزه دفاع مقدس است. او یک روزنامه‌نگار بود، اما بعد تبدیل به خوش‌فکرترین نیروی نظامی و از طراحان اصلی صحنه نبرد دفاع مقدس شد.