احیای روضه بازار و تقویت هیئات دخترانه در مازندران – | اخبار



به گزارش خبرنگار مهر، ححت الاسلام محمد مهدی شریف تبار شامگاه دوشنبه با اشاره به برپایی جلسات ستاد شئون ویژه برنامه ماه محرم اظهار داشت هر ساله در ماه محرم شعارمندی هیئات مذهبی از جمله رویکردها و برنامه‌هاست و در این راستا هر ساله شعار معینی به عنوان شعار محوری تعیین و ترسیم می‌شود.

وی با بیان که شعار محوری ماه محرم در هیئت‌های اندیشه ورزی شبکه هیئت تعیین و اعلام می‌شود افزود به هیئت‌های مذهبی توصیه کرد تا علاوه بر شعار محوری از شعارهای اختصاصی متناسب با زیست بوم منطقه استفاده کنند.

وی با اظهار اینکه برخی از هیئت‌ها سنتی و برخی از آنها دارای رویکرد و اجتماعی هستند افزود برخی هیئت‌ها در عرصه‌های اجتماعی و روز و عرصه جهاد تبیین و مسائل سیاسی و اجتماعی فعالیت و مشارکت خوبی دارند.

حجت الاسلام شریف تبار با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی به تعبیر مقام معظم رهبری باید کانون جهاد تبیین باشند ادامه داد هیئت باید محل پاسخ بسیاری از پرسش‌های جوانان و نوجوانان باشد.

وی با بیان که همه با هم زیر خیمه‌اش یک خانواده‌ایم به عنوان شعار محوری محرم سال جاری است افزود همایش هییات مذهبی پیش از محرم در استان برگزار می‌شود.

وی تبلیغ در فضای مجازی را از جمله برنامه‌ها و رویکردهای اداره کل تبلیغات اسلامی در ماه محرم بیان کرد و گفت علاوه بر این اعزام‌های مبلغ در ماه محرم صورت می‌گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به برپایی جلسات متعدد با شاعران آئینی و نغمه خوانان و مداحان اظهار داشت بر پای دوره توانمندسازی هیئات مذهبی و تشکل‌ها در رامسر از جمله برنامه‌هایی بود که در استان برگزار شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به هماهنگی با صدا و سیمای استان برای تهیه و تولید برنامه‌های مناسبتی ویژه ماه محرم تصریح کرد با توجه به جریانات پیش آمده در سال گذشته توجه به هیئت‌های بانوان و دخترانه از جمله رویکردهای این اداره کل به شمار می‌رود.

حجت الاسلام شریف تبار تقویت هیئت‌های بانوان و دخترانه را در استان لازم و ضروری دانست و گفت همچنین نشست‌های مختلف و چهره به چهره با مداحان شاخص استان نیز برگزار شده است.

وی احیای فرهنگ روضه بازار را از جمله برنامه‌ها و رویکردها بیان کرده گفت با توجه به نقش بازاریان در حمایت از شعائر اسلامی باید روضه در ایام ماه محرم در باستان احیا شود.