بحران آب اصلی‌ترین مشکل استان سمنان است/ امید به سالی پربرکت – | اخبار



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان نخستین شخصیت سیاسی استان بود که در پیامی سال نو را تبریک گفت. وی در پیام تبریک خود به نکات مهمی از جمله آب، دشواری‌های سال ۱۴۰۱ و همچنین امیدهای سال جدید اشاره کرد.

در پیام مطیعی آمده است: آغاز سال جدید را به همه مردم ایران مخصوصاً به مردم شریف، نجیب، ولایتمدار، مؤمن و فرهیخته استان سمنان خصوصاً به خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و همه ایثارگران و نیز همه مسئولان استان تبریک عرض می‌کنم. امسال همراه با آغاز سال شمسی، ابتدای سال اولیای الهی یعنی ماه مبارک رمضان هم هست. سالی که با ماه مبارک رمضان شروع می‌شود، با رحمت الهی همراه است.

بهار دل‌ها و طبیعت

در این پیام می‌خوانیم به فرموده الهی در قرآن «فَانْظُرْ إِلَیٰ آثَارِ رَحْمَتِ اللَّهِ کَیْفَ یُحْیِی الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا» به معنای «به رحمت و آثار رحمت الهی نگاه کن که خداوند چگونه زمین را بعد از مرگ، زنده می‌کند» همچنین پیامبر اکرم (ص) در مورد ماه مبارک رمضان فرمودند «قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ» «ماه خدا یعنی ماه مبارک رمضان همراه با برکت، رحمت و مغفرت‌های خود به سوی شما در حرکت است.»

مطیعی در این پیام اضافه کرد: امیدواریم این رحمت‌های الهی، سال مبارکی را برای همه مؤمنین و همه هموطنان به همراه داشته باشد، سالی که پشت سر گذاشتیم سال گرفتاری‌ها، سختی‌ها و هجمه‌های دشمن به مردم انقلابی و متدین بود که اگر بخواهیم اسم دیگری برای سال گذشته بگذاریم باید آن‌را سال پایداری و استقامت مردم بنامیم که همیشه هوادار و نگهدار این انقلاب بوده‌اند و پای نظام خودشان ایستاده‌اند. سال گذشته، سال سختی‌ها بود. مخصوصاً دشمن بعد از ناکامی در ایجاد ناامنی و اغتشاشات، به فضای اقتصادی روی آورد و به گرانی ارز و قیمت کالاها دامن زد که مردم تاکنون دشمن را در این حوزه هم ناکام گذاشته‌اند و امیدواریم سال جدید، سال ارزانی، سال خیر و سال برکت برای همه مؤمنین باشد.

حضور حماسی مردم

امام جمعه سمنان در این پیام نوشت: مردم در همه صحنه‌ها خودشان را نشان دادند نمونه آخر آن در ۲۲ بهمن ماه، حضور حماسی و افتخارآمیزی بود که مقام معظم رهبری در مورد آن فرمودند «من نسبت به این مردم تعظیم می‌کنم»، این تعظیم امام جامعه مسلمین معنای خودش را دارد که نشان می‌دهد مردم وظیفه خودشان را به خوبی انجام دادند. امیدواریم همانطور که در سال گذشته مسؤولان حضورشان در استان سمنان در بین مردم، در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای مختلف حضوری جدی و فعال بود، در دستیابی به نتایج و ثمرات آن و گره‌گشایی از کار مردم هم موفق باشند.

مطیعی در این پیام نوشت: امیدواریم در سال جدید، این حضور مسئولان همراه با نتیجه ملموس برای مردم باشد و مطالباتی که مردم در نقاط مختلف استان دارند پیگیری شود، مخصوصاً همه مردم استان پهناور سمنان، بحران آب را مهمترین مشکل استان می‌دانند. در موضوع جمعیت و اشتغالِ قشر تحصیل‌کرده و نیز سایر اموری که توسط مسئولانِ هر منطقه احصاء شده، امیدواریم توفیقات بیشتری در رفع این مشکلات نصیب مسئولان استان شود، امید است مسئولان استان و همه افرادی که به نوعی وظیفه خدمت به مردم دارند، این وظیفه را بهتر از گذشته انجام دهند و این محبت و صمیمت مردم را پاسخگو باشیم تا اندکی از لطف آنها را جبران کنیم.

وی در خاتمه این پیام اظهار امیدواری کرد: سال جدید در سایه رهبری‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب و عنایت ویژه خداوند متعال که شروع آن با ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا و ماه تقوا، تقّرب و نزدیکی به خداوند است، برای مردم سالی مبارک باشد.