برخی مسؤولان فرصت خدمت به مردم را با فساد آلوده کرده اند – | اخبار



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرستان آستارا با گرامیداشت شانزدهم آذر، روز دانشجو و اشاره به حادثه تاریخی شهادت چهار دانشجوی معترض به سیاست‌های استکباری آمریکا اظهار کرد: این حادثه نشان می‌دهد که سابقه دشمنی آمریکا با ایران فراتر از جمهوری اسلامی است و حتی سال‌ها قبل از شکل گیری نهضت اسلامی در سال ۱۳۴۲ آمریکا قصد سلطه داشته که مورد اعتراض دانشجویان قرار گرفته است.

امام جمعه آستارا با تأکید بر اینکه امروزه دانشجویان در عرصه‌های مختلف علم و فناوری پیشرفت‌های بسیاری کرده و هزاران نیروی متخصص در دانشگاه‌ها تربیت یافته‌اند افزود: آگاهی و بصیرت سیاسی و تلاش برای شکل دهی به مطالبات مردمی از ویژگی‌های قشر فرهیخته دانشجو است که همیشه باید حفظ شود.

وی با اشاره به تحولات مهم منطقه بعد از عملیات طوفان الاقصی، تغییر معادلات سیاسی و شکل گیری نظم نوین جهانی بر محور مقاومت را یکی از بزرگترین دستاوردهای این عملیات دانست و افزود: سال‌ها استکبار و صهیونیسم جهانی در تلاش بودند تا با ایجاد دو قطبی‌های عرب و غیر عرب، شیعه و سنی در کشورهای منطقه و امت اسلامی تفرقه ایجاد کنند.

امام جمعه آستارا با توجه به مسأله مطرح شده در خصوص سوءاستفاده کلان ارزی یک شرکت تجاری فعال در صنعت چای گفت: این مسأله از دو دیدگاه قابل بررسی و قضاوت است که یکی عملیات روانی دشمن در جنگ شناختی و دیگری واقعیت و حقیقت موجود است.

وی ادامه داد: نگاه اول، فساد و اختلاس و بدبختی و فلاکت و نا امیدی است که دقیقاً مورد نظر دشمن است و برای القای آن تلاش بسیار می‌کند. اما نگاه دوم، اقدام شایسته دولت در معرفی عوامل و مبارزه با یک فساد بزرگ در داخل مجموعه دولت است. اینکه دولت خودش آستین همت را بالا زده و بدون تعارف مشغول مبارزه با فساد است؛ بسیار ستودنی و موجب ایجاد امید در دل‌های مردم خواهد شد.

حجت الاسلام باقری با اشاره به تذکرات هفته‌های گذشته در خصوص برخورد با فساد در حوزه مرزی و تردد تریلرهای ترانزیتی گفت: بارها عرض کردیم خدمت به مردم یک نعمت و فرصت الهی است و باید قدردان آن باشیم. ولی عده‌ای از این فرصت سو استفاده کردند و با فساد آن را آلوده کرده‌اند.

وی از اقدام سریع و قاطع سربازان گمنام امام زمان (عج) در برخورد با عوامل فساد در یکی از ادارات آستارا تشکر و قدردانی کرد و افزود: امیدواریم دیگر شاهد هیچ فسادی در هیچیک از ادارات شهرستان آستارا نباشیم.