برگزاری آیین اختتامیه نخستین کنگره ملی نوحه‌های عاشورایی – | اخبار



به گزارش خبرنگار مهر، آئین اختتامیه نخستین کنگره ملی نوحه‌ها و نغمه‌های عاشورایی با حضور حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سالن همایش‌های برج میلاد با معرفی برگزیدگان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مهدی زنگنه دبیر نخستین کنگره ملی نوحه‌ها و نغمه‌های عاشورایی به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: نخستین کنگره ملی نوحه‌ها و نغمه‌هایی عاشورایی پویشی مردمی بود که برگزار شد تا از میان ۷۲ نوحه خاطره ساز صد سال گذشته ۱۴ اثر انتخاب شود بر این اساس هیچ رویدادی بی خطا و بی اشتباه نیست بخصوص زمانی که از محبوب آسمان و زمین سخن به میان می‌آید و ما هر نقد منصفانه‌ای را با آغوش باز پذیرا هستیم.

در ادامه حجت الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: نوحه معنوی‌ترین و فراگیرترین بخش هیأت است و واسطه فیضی برای ارتباط انسان با ملکوت است. قالب‌ها و محتواها با آثار زیبا نقش می‌گیرد و نوحه که رکن اصلی هیأت است رنگ بقا یافته است. اگر نوحه وجه الهی نداشته باشد آسمانی نمی‌شود برای همین ماندگار است.

وی در ادامه از دست اندر کاران برگزاری این همایش که در مدت سه ماه بی وقفه تلاش کردند تشکر کرد و گفت: سازمان هیأت به وجود آمد تا فعالان هیأت با طیب خاطر بهتر بتوانند خدمات خود را به هیأت‌ها ارائه کنند. از این رو به همه متفکران و فعالان جریان هیأت عرض می‌شود اگر چه بضاعت ما کم است اما امید است تا آخر بتوانیم در کنار آنان باشیم و بتوانیم اقدامات مفیدی در راستای تسهیل گری و استفاده از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها در این مسیر انجام دهیم. یکی از نهادها و سازمان‌ها که می‌تواند در بارور شدن این درخت مؤثر نقش آفرین باشند سازمان اوقاف و امور خیریه است و با توجه به اینکه هیأت می‌تواند اقدامات بزرگی را انجام دهد می‌طلبد حمایت نیز بشود.

در ادامه این مراسم محمد حسین پویانفر، حجت الاسلام شهاب مرادی و حجت الاسلام باباخانی به روی سن آمدند تا جوایز برخی برگزیدگان را تقدیم کنند. اسامی این برگزیدگان به شرح زیر است:

برگزیدگان بخش کودک و نوجوان

محسن رضوانی

یوسف رحیمی

مصطفی مداح

در ادامه حاضران به همراه اجرای گروه سرود کودکان خردسال با مدیریت محمد حسین پویانفر مداح سرشناس کشور ایستادند و خواندند:

به تو از دور سلام

به سلیمان جهان از طرف مور سلام

به تو از دور سلام

به حسین از طرف وصله ی ناجور سلام

ادامه دارد….