برگزاری رویداد مردمی «اشتغال» در کردستان – | اخبار



به گزارش خبرنگار مهر، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان پیش از ظهر دوشنبه با حضور در دفتر در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌های استان اظهار کرد: در سفر دور دوم رئیس جمهور به استان کردستان در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی اعلام کردند کمیته‌ای تحت عنوان «کمیته اشتغال دانش‌آموختگان» در کردستان به ریاست استاندار یا معاون اقتصادی استاندار و با حضور دانشگاه‌های استان و ادارات مرتبط با اشتغال تشکیل شود.

شاهین فکور با اشاره به اینکه آمار قابل توجهی از بیکاران کشور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند، بیان کرد: براساس آمار مرکز ایران ۴۰.۲ درصد بیکاران کشور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند و این دغدغه منجر به تشکیل این کمیته شد.

وی بیان کرد: رئیس جمهور همچنین در سفر به چهارمحال و بختیاری تشکیل همین کمیته را مطرح و مورد تاکید قرار داد و براین اساس قرار شد کمیته‌ای تحت عنوان «اشتغال استان‌های زاگرس نشین» تشکیل شود که در این راستا سه کارگروه در استان برگزار شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان با اشاره به اینکه این دانشگاه فردا سه شنبه ۱۹ دیماه میزبان رویداد «مردمی اشتغال با محوریت تأمین نیروی مورد نیاز کارفرمایان» استان کردستان خواهد بود، افزود: این رویداد در راستای یکی از مأموریت‌های کمیته اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برگزار می‌شود و موجب ارتباط نزدیک فارغ‌التحصیلان با صنایع و کارفرمایان استان خواهد شد.

فکوربا اشاره به اینکه این رویداد با همکاری اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود، اضافه کرد: ۳۰ کارفرمای صنایع استان در این رویداد حضور دارند تا فرصتی برای گفتگوی صمیمی بین فارغ التحصیلان استان جویای کار و با نماینده کارفرمایان این صنایع را فراهم کنند.

وی با اشاره به وجود ۱۰ مرکز آموزشی دانشگاه علمی کاربردی در سطح استان بیان کرد: از این تعداد پنج مورد آن در شهر سنندج و مابقی در سایر شهرستان‌ها قرار دارند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان تصریح کرد: آبان سال جاری پایش میزان اشتغال دانش‌آموختگان این دانشگاه را انجام دادیم که ۷۲ درصد آنها دارای شغل بودند که از این میزان ۴۶ درصد آنها از قبل دارای شغل بودند و ۲۶ درصد نیز پس از فارغ‌التحصیلی صاحب شغل شدند.

وی به طرح «آباد» (آموزش برای اشتغال دانش‌آموختگان) نیز پرداخت و اضافه کرد: دانشجو در قالب این طرح، حین یا پس از پایان تحصیل می‌تواند حداقل در دو دوره پودمانی مهارتی و تخصصی شرکت کند تا از این لحاظ بتوانیم خلأ آموزش‌های مهارتی را نیز جبران کنیم.

فکور اضافه کرد: دانشگاه علمی‌کاربردی در استان در راستای تضمین اشتغال فارغ‌التحصیلان اقدام به راه اندازی مراکز در جوار صنعت کرده است و تاکنون یک مرکز در استان دایر شده که با رایزنی‌های صورت گرفته دو مرکز دیگر نیز در شهرهای بانه و مریوان قرار است راه‌اندازی شود.

فکور گفت: این دانشگاه سعی دارد رشته‌های خود را متناسب با نیاز روز تعریف کند و در این راستا این دانشگاه سال گذشته در کشور بالغ بر سه هزار کد رشته محل را که دارای بازار کار مناسب نبودند حذف و یک هزار کد رشته محل جدید را به رشته‌های خود اضافه کرد.