برگزیدگان جشنواره عکس شهدای گمنام در لرستان معرفی شدند – | اخبار


به گزارش خبرنگار مهر، امروز سه شنبه همزمان با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی، آئین اختتامیه نخستین جشنواره استانی عکس شهدای گمنام «روی شانه‌های شهر» با حضور جمعی از مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و هنرمندان استان در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار و برگزیدگان معرفی شدند.

بنا بر اعلام هیئت داوران و در بخش «علی وحید پور» رتبه اول، «عزیز بابانژاد» رتبه دوم و «فریبا طرحانی» رتبه سوم را کسب کردند.

برگزیدگان جشنواره عکس شهدای گمنام در لرستان معرفی شدند

همچنین در بخش مردمی و عکاسی با موبایل «اسماً دولتشاه»، «الناز صالحی» و «میلاد سلیمی» به ترتیب اول تا سوم شدند.

حجت الاسلام مهدی قدرتی مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در آئین اختتامیه این جشنواره، گفت: چنانچه عکاسی و هنر مبنایی نداشته باشد با تلنگری از بین می‌رود و در شرایط کنونی نیز مبنای فعالیت‌های هنری باید شب قدر، وجود امام زمان (ع)، شهدا، ایران اسلامی، ملیت، مکتب و آئین اسلام باشد.

وی افزود: همچنین باید فعالیت‌های هنری مبنادار را در خدمت دین و آئین قرار داد چرا که جنگ امروز، جنگ روایت‌ها است و افرادی که روایت درستی با توجه به مبنا و معنا دارند برنده میدان هستند.

بنا بر این گزارش، در مدت اعلام فراخوان در مجموع هزار و ۱۹۲ عکس از تعداد ۱۴۳ عکاس در دو بخش حرفه‌ای (دوربین عکاسی) و بخش مردمی (تلفن همراه) در قالب موضوعات آئین تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در استان لرستان و مقبره شهدای گمنام در سراسر استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.