بزرگ‌ترین ایستگاه انتقال گاز خراسان رضوی به بهره برداری رسید – | اخبار



به گزارش خبرنگار مهر، مجید چگینی صبح جمعه در مراسم افتتاح خط انتقال گاز دیزباد به تربت حیدریه به‌عنوان بزرگ‌ترین ایستگاه گازرسانی خراسان رضوی، اظهار کرد: این پروژه با طول ۶۵ کیلومتر و قطر ۳۰ اینچ و با هدف پایداری، انعطاف‌پذیری، تقویت و توسعه گازرسانی به منطقه، گازرسانی به کارخانه فولاد و نیروگاه سیکل ترکیبی برق راشد، تقویت فشار گاز شهرهای منطقه، پایداری انتقال گاز در شمال‌شرق کشور و با سرمایه گذاری ۵۲۳.۶ میلیارد ریالی به‌علاوه سرمایه‌گذاری ۴۳ میلیون دلاری به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گاز ایران بیان کرد: در این پروژه ۳۰۰ هزار متر مکعب حجم عملیات خاکبرداری صورت گرفته که فشار عملیاتی آن ۱۰۵۰ PSI است و دارای ۱۱ ایستگاه تأسیسات، شش ایستگاه شیر بین‌راهی، یک ایستگاه لانچر، یک ایستگاه رسیور، یک ایستگاه انشعاب و دو ایستگاه حفاظت کاتدیک است.

وی افزود: امروز با بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به هشت روستای کامه سفلی، کامه علیا، بیدستان، بکاول، سریشا، تروسک، کسکک و گوجی، گازرسانی به تمامی شهرها و روستاهای حوزه شهرستان‌های تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه به‌صورت ۱۰۰ درصدی انجام می‌گیرد.

چگینی تأکید کرد: با بهره‌برداری از این پروژه، ۹ شهر، شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات و ۲۲۶ روستای حوزه این شهرستان و همچنین علاوه بر آن، ۱۳ جایگاه CNG و چهار شهرک صنعتی و تعداد ۲۸۷ واحد تولیدی و صنعتی از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

وی اضافه کرد: علاوه بر مصارف صنعتی، در ناحیه گازرسانی تربت حیدریه صد و چهل و هشت هزار مشترک از نعمت گاز برخوردار هستند.‌