تربیت نسل فاطمی با تبیین و روشنگری میسر است – | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرنگار مهر، ملیحه ملک زاده فرد بعد از ظهر شنبه در مراسم جشن کوثر اردبیل در سخنانی با تبریک هفته گرامی داشت مقام زن در سخنانی اظهار کرد: توجه دختران و بانوان جامعه به مسئله تبیین و روشنگری باعث بیداری و خودباوری فردی و اجتماعی شده و تلاش سازنده‌ی آنان را برای تربیت نسل فاطمی در پی دارد.

وی افزود: آموزه‌های ارزشمند اسلام در زمینه چارچوب‌ها و ضوابط حاکم بر خانواده و اجتماع، اموری مانند حجاب و عفاف، جایگاه شایسته مادری و همسری و مقام متعالی زن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در صورت معرفی مناسب آن به نسل جوان تحولات شایسته ای در ترویج فرهنگ دینی در جامعه ایجاد می‌شود.

مدیر کل کانون‌های پرورشی کودکان و نوجوانان تاکید کرد: زنان جامعه اسلامی وظیفه دارند با وجود تلاش گسترده و بی‌سابقه رسانه‌های غربی در دگرگون کردن فرهنگ متعالی حاکم بر خانواده و همچنین حجاب و عفاف، با عزم راسخ و حرکت جهادی مستمر از این فرهنگ متعالی حراست و فعالیت‌های این رسانه‌ها را خنثی کنند.

تربیت نسل فاطمی با تبیین و روشنگری میسر است

ملک زاده الگوگیری را مهم‌ترین شیوه تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: اسلام برای تربیت و تعالی انسان‌ها، بر اصل مهم الگوگیری تأکید کرده چون الگو در مرکز رشد و هدایت اخلاقی و تربیتی قرار گرفته و در شکل گیری رفتار تربیت شونده، آثار زیادی بر جای می‌گذارد.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج سیره و رفتار حضرت زهرا (س) در جامعه، خاطر نشان کرد: سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) سرشار از عبودیت، اخلاص و اخلاق مداری است که آن را به سادگی و با تحلیل و استنباط می‌توان در همه زمان‌ها و در همه ابعاد فردی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به کار برد.

به گزارش خبرنگار مهر، این مراسم به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل و مشارکت ادارات و دستگاه‌های فرهنگی اردبیل در سالن آمفی تئاتر پارک بانوان اردبیل برگزار شد.