تیمبرولوز در آستانه دور اول خیره کننده بر روی خورشید


پلی آف NBA به خاطر درام، شدت و پیچش های غیرمنتظره خود شناخته شده است. اما تعداد کمی می توانستند وضعیت فینیکس سانز را در برابر تیم مینه سوتا تیمبرولوز پیش بینی کنند.

با حضور در دور اول کنفرانس غرب به عنوان رتبه ششم، Suns به لطف تبار قهرمانی و قدرت ستاره‌ای که با کوین دورانت، دوین بوکر و بردلی بیل داشتند، نسبت به تیمبرولوز رتبه سوم برتری یافتند. اما در طول سه بازی، همه چیز مینه سوتا بوده است.

تیمبرولوز سه برد متوالی با دو رقمی به دست آورده است تا از سری 3-0 جلو بیفتد. آنها اکنون تنها یک برد تا تکمیل یک رفت و برگشت غیرمحتمل بر روی یکی از با استعدادترین فهرست های لیگ پس از پیروزی 126-109 در بازی سوم جمعه شب در مینه سوتا فاصله دارند.

رودی گوبرت، مرکز تیمبرولوز پس از پیروزی در بازی 3 گفت: “ما در حال حاضر با اعتماد به نفس بالایی بازی می کنیم.” “عمق ما، شیمی ما، تعهد ما در هر دو طرف – همه اینها در بالاترین سطح کلیک می کنند.”

گوبرت یکی از نیروها در این سری بوده و تا کنون با میانگین 17 امتیاز و 13 ریباند در هر بازی، جلوی زمین کوچکتر سانز را مورد آزار و اذیت قرار داده است. او به مینه سوتا برتری آشکاری در فضای داخلی داده است که فینیکس برای حل آن تلاش کرده است.

اما او کمک زیادی از بازیگران مکمل خود دریافت کرده است. هفت بازیکن تیمبرولوز میانگین امتیازات دو رقمی را به دست آورده اند که توسط آنتونی ادواردز، ستاره نوظهور 25 ساله با 28 ppg هدایت می شود. حمله به امتیاز دهی متعادل و دموکراتیک بر سانز غلبه کرده و قدرت ستاره آنها را نفی کرده است.

مبارزه سه بزرگ فینیکس

دورانت، بوکر و بیل که از آن قدرت ستاره‌ای صحبت می‌کنیم – یا تا به حال در این مجموعه وجود نداشته است – نتوانسته‌اند در سطح معمول خود در برابر دفاع پرجمعیت مینه‌سوتا تولید کنند.

دورانت در سه بازی اول به طور میانگین تنها 22.7 امتیاز در هر بازی کسب کرده است که نسبت به 27.1 pg او در فصل معمولی کاهش قابل توجهی دارد. بوکر ناامیدکننده‌تر بوده است و تنها 17.7ppg را پس از کسب 27.1ppg در طول سال مدیریت کرد.

بردلی بیل با 28 امتیاز در بازی 3 رهبری سانز را به دست آورد اما در مجموع دو بازی اول تنها 27 امتیاز به دست آورده بود. نقش‌بازانی مانند گریسون آلن نیز غیرفاکتوری بوده‌اند و تیرانداز تیزتر بازی 3 را به دلیل مصدومیت از دست داده است.

نتیجه این است که یکی از بالاترین امتیازات تخلفات NBA کاملاً راکد بوده است و کمتر از 100 امتیاز در هر بازی پس از 116.2 pg در فصل عادی کسب می کند.

دورانت گفت: “آنها همه چیز را برای ما سخت می کنند.” “ما شوت های خوبی می گیریم، فقط آنها را نمی سازیم. و آنها همه چیز را از طرف دیگر خراب می کنند.»

Suns نیاز به بازگشت برای اعصار دارد

هر چقدر هم که کسری 3-0 آنها دلهره آور به نظر می رسد، سانز می تواند با دانستن اینکه تیم هایی که با این اختلاف در یک سری بهترین های هفت گانه عقب افتاده اند، چندین بار پیش از این به بازگشت بازگشته اند. اخیراً، دنور ناگتس تنها دو سال پیش در پلی آف 2022 در برابر یوتا جاز به این موفقیت دست یافت.

اما شانس هنوز بسیار طولانی است. از زمانی که پلی آف NBA در سال 2003 به فرمت بهترین از 7 رسید، تنها 14 تیم از 165 تیم تا کنون از شکست 3-0 برای پیروزی در یک سری بازی برگشته اند. این کمتر از 9 درصد شانس یک بازگشت موفق است.

فراتر از کسری اعداد ساده ای که با آن مواجه هستند، Suns باید پس از اینکه در سه بازی اول این سری کاملاً به خوبی بازی کردند و از آنها خارج شد، بر یک مانع ذهنی غلبه کنند.

مونتی ویلیامز، سرمربی فینیکس گفت: “ما باید مبارزه خود را به عقب برگردانیم.” مینه سوتا راه خود را با ما داشته است. ما باید راهی پیدا کنیم تا روحیه خود را بازگردانیم و اعتماد به نفس خود را در برابر این افراد بازیابیم.»

بخش بزرگی از آن می‌تواند به تولید بیشتر از بازیگران نقش مکمل در اطراف سه ستاره بزرگ بازگردد. گریسون آلن پس از از دست دادن بازی 3 به عنوان مشکوک برای بازی 4 فهرست شده است و بازگشت او می تواند جرقه مورد نیاز را ایجاد کند.

Suns همچنین ممکن است بخواهد دقایق بیشتری را برای بازیکنان جوان با استعدادی مانند Cam Johnson و Josh Okogie که تاکنون نقش‌های محدودی بازی کرده‌اند اما می‌توانند انرژی و زندگی جدیدی را به ترکیب تزریق کنند، جذب کنند.

صرف نظر از اینکه Suns چه تنظیماتی را انجام می دهد، واقعیت این است که این ممکن است صرفاً یک استعداد و ناهماهنگی شیمی با تیمبرولوز عمیق و دارای تفکرات دفاعی باشد. مینه سوتا به سادگی می تواند تیم بهتری باشد.

غلبه بر عمق و حرکت مینه سوتا

تیمبرولوز، فراتر از مجموعه تهدیدات گلزنی و کبودی پشت سر هم داخلی گوبرت و کارل-آنتونی تاونز، نشان داده است که یک واحد دفاعی متصل و متمرکز هستند – چیزی که سانز گاهی اوقات با آن دست و پنجه نرم کرده است.

مینه سوتا در سه بازی اول عملکرد چشمگیری داشته است و در کوارتر سوم تنها در طول بازی 3 با 16 امتیاز از فینیکس پیشی گرفته است. آنها با اعتماد به نفس عالی، حرکت توپ و فعالیت در هر دو طرف بازی می کنند.

کریس فینچ، مربی تیمبرولوز، گفت: «ما هر بار در خط حمله بازی درستی انجام می‌دهیم، و به اطراف پرواز می‌کنیم و کاری می‌کنیم که ما را در دفاع احساس کنند.» “این گروه واقعاً در حال حاضر آن غریزه قاتل را دارند.”

تلاش برای غلبه بر آن نوع انسجام، شدت دفاعی و حرکت کلی برای Suns آسان نخواهد بود. همانطور که دورانت، بوکر و شرکت با استعداد هستند، آنها تا کنون ثابت و یک قدم عقب تر از تیمبرولوزهای پرانرژی به نظر می رسند.

آنها باید راهی برای مطابقت با شدت و سطح فعالیت پیدا کنند که از بازی 4 در خانه شروع می شود تا از شرمندگی دور اول دوری نکنند. از آنجا که در حالی که آنها هنوز از نظر فنی زنده هستند، به نظر می رسد حفره ای که فونیکس در آن قرار دارد برای فرار بسیار عمیق است.



منبع