جامعه جهانی فورا برای توقف حملات «اسرائیل» علیه غزه وارد عمل شود – | اخبار



به گزارش به نقل از النهار، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در جریان گفتگو با همتای ایتالیایی خود در امان تاکید کرد: باید فاجعه انسانی که نوار غزه با تداوم حملات علیه این منطقه با آن رو به رو است متوقف شود.

وی در ادامه افزود: ما بر این نکته تاکید داریم که رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه یک مسئولیت اخلاقی و قانونی در عرصه بین الملل به شمار می‌رود. ممانعت از ارسال مواد غذایی، دارو، سوخت و کمک‌های بشردوستانه به این منطقه بر اساس توافقنامه ژنو یک جنایت جنگی به شمار رفته و قوانین بین المللی را نقض می‌کند.

الصفدی تصریح کرد: این قوانین بین المللی باید از سوی همگان مورد احترام قرار بگیرد. باید بر اساس معیارهای واحد و نه هویت قربانی و مکان درگیری، رفتار شود.

وی اضافه کرد: خشونت و جنگ هرگز باعث تحقق امنیت و صلح نخواهند شد بلکه باعث ویرانی و نابودی شده و شعله‌های درگیری و تنش را روشن می‌کنند. تحقق صلح فراگیر بر اساس راهکار دو دولتی تنها راه برای حمایت از منطقه در برابر درگیری‌های بیشتر است.

الصفدی ادامه داد: باید اقدامات بین المللی فوری برای توقف حمله به نوار غزه و حمایت از غیرنظامیان و رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم این منطقه صورت بگیرد.

الصفدی در این خصوص با فؤاد حسین همتای عراقی، شیخ عبدالله بن زائد آل نهیان همتای اماراتی و بدر بن حمد البوسعیدی همتای عمانی خود به صورت تلفنی رایزنی کرد.

پیش از این سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سیستم بهداشتی و نظام سلامت در غزه در آستانه فروپاشی است و زمان برای ممانعت از وقوع یک فاجعه انسانی در این منطقه رو به اتمام است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: اگر سوخت و تجهیزات پزشکی لازم فوراً به دست ساکنان نوار غزه نرسد شاهد وقوع این فاجعه انسانی خواهیم بود. بیمارستان‌های غزه در طول روز تنها چند ساعت برق دارند و نمی‌توانند به وظایف پزشکی خود در قبال مجروحان عمل کنند.