حرمت ماه رمضان در روز طبیعت حفظ شود/توجه جدی به دغدغه های فرهنگی – | اخبار



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه ورامین طی سخنانی ضمن گرامیداشت وفات حضرت خدیجه (س) بر لزوم الگوگیری از سیره ایشان در کمک به پیشبرد دین، احسان به محرومان و خدمت به جامعه تاکید کرد و سپس با اشاره به یوم الله ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی گفت: باید شکرگزار این موهبت بزرگ باشیم.

وی افزود: امام با برگزاری انتخابات و مردم با رأی بالا و بی نظیر نگاه مترقی اسلام ناب در اداره حکومت و جامعه را به نمایش گذاشتند و اکنون باید با تمام وجود از آن پاسداری کرد.

خطیب جمعه ورامین سپس به ۱۳ فروردین و روز طبیعت اشاره کرد و گفت: مردم عزیز در روز طبیعت حتماً رعایت ماه مبارک رمضان را داشته باشند، مبادا در این روز به این بهانه روزه خواری علنی به چشم بخورد، مسئولان هم باید پارک‌ها و فضاهای عمومی را مدیریت کنند، علاقمندان هم برای افطار به پارک‌ها و فضاهای مناسب بروند.

وی با بیان اینکه در آستانه میلاد امام مجتبی (ع) کریم اهل بیت قرار داریم، گفت: حتماً خیرین، گروه‌های جهادی و مراکز خیریه در این ایام بیش از پیش به فکر محرومین باشند، تا انشاالله با اقتدا به سیره آن حضرت خدمات مؤثری انجام شود.

قدوسی نژاد دغدغه‌های فرهنگی و اخلاقی را از مهم‌ترین مسائل جامعه دانست و گفت: بله حل مشکلات اقتصادی و تحقق شعار سال اولویت خود را دارد، ولی به هیچ وجه نباید از معضلات و توطئه‌های فرهنگی و رسانه‌ای دشمن غافل بود.

وی گفت: مردم و خانواده‌ها به شدت از حریم شکنی ها بی حجابی‌ها و برخی ناهنجاری‌ها گله مند هستند، اگر مسئولان در جایگاه‌های مختلف به وظایف قانونی خود عمل کنند و مردم نیز به وظیفه امر به معروف عامل باشند، معضلات فرهنگی حل خواهد شد.

امام جمعه موقت ورامین گفت: از صدور بیانیه وزارت محترم کشور در مورد توجه به رعایت حجاب و تلاش همه دستگاه‌های دولتی و مجموعه‌های مردمی در این زمینه تشکر و از مسئولان محترم درخواست داریم جهت اجرایی شدن موارد تلاش جدی داشته باشند.