حماس مشارکت در رایزنی ها پیرامون نشست العقبه را رد کرد – | اخبار



به گزارش به نقل از شهاب، یک عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اظهارات منتسب یا برداشت‌ها از اظهارات حسین الشیخ عضو کمیته مرکزی جنبش فتح پیرامون دیدارها بین دو طرف پیش از نشست امنیتی العقبه در اردن را رد کرد.

بر اساس این گزارش، حسام بدران عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که این جنبش همواره با تمام مولفه ها و گروه‌های فلسطینی در راستای خیر و منفعت مردم فلسطین در ارتباط است.

بدران افزود: آنچه در اظهارات فرد مذکور آمده یا از آن برداشت می‌شود که جنبش حماس بخشی از رایزنی‌ها پیرامون نشست العقبه بوده است کاملاً نادرست و بی اساس است.

این عضو دفتر سیاسی جنبش حماس بار دیگر نشست امنیتی العقبه را که برای وحدت و مقاومت فلسطین خطرات حقیقی به همراه دارد، محکوم کرد.

وی همچنین تاکید کرد که هرگونه دیدارها یا مذاکرات ملی با هدف تقویت و گسترش مقاومت و اقدام میدانی مشترک علیه اشغالگران و شهرک نشینان صهیونیست صورت می‌گیرد.

بدران تصریح کرد: ملت فلسطین امروز در راستی دفاع از سرزمین و مقدسات خود مشغول رویارویی تمام عیار با اشغالگران در قدس و کرانه باختری است و وظیفه ماست که از این گزینه حمایت کنیم. گزینه مبارزه و مقاومت تا نابودی اشغالگران در سراسر فلسطین و برپایی دولت فلسطین به پایتختی قدس.

حسین الشیخ عضو کمیته مرکزی جنبش فتح طی سخنانی در گفتگو با تلویزیون فلسطین پس از نشست العقبه در اردن از مذاکرات خاموش و آرام این جنبش با حماس و امیدواری نسبت به موفقیت آن خبر داده بود.