خبرگزاری فرانسه: گروسی با ابراهیم رئیسی دیدار می کند – | اخبار



به گزارش ، خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شد که رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که قرار است به تهران سفر کند روز شنبه با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران دیدار خواهد کرد.

این در حالی است که پیش از این اعلام شده بود «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است عصر جمعه هفته جاری وارد تهران شود و در جریان این سفر با مقامات کشورمان ملاقات‌هایی را انجام خواهد داد.

«محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص محورها و موضوعات مطرح در سفر گروسی به ایران خاطرنشان کرد: موضوع همین مواردی است که به عنوان مسائل پادمانی نام گذاری کردند و بسته شدن این پرونده. دلیل برجام همین موارد اتهامی بوده است که ۲۰ سال علیه ایران مطرح می‌کردند و در نهایت مذاکره شد و بر اساس سند برجام آنها مختومه شده‌اند. موارد تازه و جدیدی در کار نیست.

اسلامی در رابطه با اینکه آیا سفر گروسی می‌تواند گره‌گشای مذاکرات برجامی باشد؟ گفت: ما هیچ چیز غیر عادی‌ای که تحت فشار و سیاسی باشد را نمی‌پذیریم.

وی در مورد اینکه در گزارش آژانس آمده است به دلیل اینکه اقدامات ایران شفاف نیست قادر به راستی آزمایی نیستیم، بیان کرد: اصلاً در گزارش چنین چیزی نیامده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان در خصوص اینکه سال گذشته همه فکر می‌کردند که برجام به امضا می‌رسد اما این اتفاق نیفتاد، آیا احتمال امضای برجام در شرایط کنونی وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: هر چیزی که باید گفته می‌شد، بیان و نوشته شده است.