در سال 2023، سلامت قلبی متابولیک ممکن است مهمتر از همیشه باشد


در سال 2020، همه‌گیری COVID-19 تأثیر فوری و عمیقی بر زندگی بسیاری از مردم گذاشت. مردم در مورد آشپزی و غذا خوردن، معاشرت و انجام فعالیت بدنی خود را ناتوان از پیروی از روال معمول خود می دیدند. علاوه بر این، بیماری همه گیر باعث ایجاد استرس های استثنایی برای بسیاری از افراد شد که بر توانایی آنها برای حفظ سلامت جسمی و روانی بهینه تأثیر گذاشت.

اوایل نیز مشخص شد که افرادی که داشته اند شرایط بهداشتی خاص یا عوامل خطر مرتبط با سلامتی به احتمال زیاد از علائم شدید ناشی از COVID-19 رنج می برند. داشتن یک یا چند مورد از این عوامل خطر انگیزه بیشتری برای تمرکز بر سلامت فرد ایجاد می کند. اما با جریان تقریباً ثابت تغییرات، عدم اطمینان، و استرس مداوم مرتبط با همه‌گیری، برای بسیاری از مردم، علیرغم فوریت و اهمیت، پیشرفت معنادار به سمت اهداف سلامتی خود دشوار بود.

در حالی که برخی از افراد موفق به پرورش رفتارهای سالم جدید شدند، برخی دیگر با مشکل مواجه شدند، با توجه به گزارش، 42 درصد از بزرگسالان آمریکایی افزایش وزن ناخواسته را در فوریه 2021 گزارش کردند. انجمن روانشناسی آمریکا.

چاقی و شدت COVID-19

برای افرادی که با چاقی یا اضافه وزن دست و پنجه نرم می کنند، خطرات مرتبط با COVID-19 قابل توجه است. مطابق با مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، خطر ابتلا به بیماری جدی ناشی از COVID-19 در بین افراد چاق و همچنین افرادی که اضافه وزن دارند بیشتر است. پژوهش شاخص توده بدنی بالاتر (BMI) را با خطر بیشتری برای بستری شدن در بیمارستان، بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه، تهویه مکانیکی تهاجمی و مرگ ناشی از COVID-19 مرتبط کرده است.

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا چاقی ممکن است به پیامدهای شدیدتر COVID-19 کمک کند. چاقی می تواند منجر به التهاب مزمن و اختلال در عملکرد سیستم ایمنی شود و همچنین می تواند تأثیر منفی بر ظرفیت ریه داشته باشد که می تواند علائم تنفسی COVID-19 را بدتر کند. علائم شدید COVID-19 نیز با شرایط سلامت قلبی متابولیک مانند دیابت، بیماری قلبی و سکته مرتبط است. شرایط قلبی متابولیک شامل نگرانی های قلبی عروقی مانند بیماری قلبی و شرایطی مانند مقاومت به انسولین و دیابت است.

دستیابی به سلامت قلبی متابولیک بهینه برای بسیاری از افراد در طیف وسیعی از وزن ها یک چالش است. با این حال، مزایای کار بر روی این جنبه از رفاه شما می تواند بسیار زیاد باشد. علاوه بر کمک به محافظت از خود در برابر تأثیرات سخت کووید-19، می‌توانید سلامت روانی و عاطفی خود را بهبود ببخشید، روی دستیابی به وزن مناسب برای خود کار کنید و عادت‌های روزانه ایجاد کنید که به شما امکان می‌دهد کنترل طولانی مدت خود را در دست بگیرید. اصطلاح سلامتی

اهمیت مدیریت وزن در سه سال بعد

سه سال پس از آغاز همه‌گیری، COVID-19 هنوز برای بسیاری از مردم یک نگرانی مهم است. از 30 مارس 2023طبق CDC، 25 شهرستان، ناحیه یا منطقه در ایالات متحده وجود داشت که به عنوان دارای سطح جامعه COVID-19 بالا و 279 با سطح جامعه متوسط ​​طبقه بندی شدند.

بسیاری از مردم حس جدیدی از عادی بودن و روتین پیدا کرده اند و ممکن است احساس کنند که از بدترین بحران کووید-19 فرار کرده اند. با این حال، معمولاً بهتر است در مورد حفظ سلامت جسمی و روانی خود و همچنین تلاش برای رسیدن به اهداف مدیریت وزنی که ممکن است داشته باشید، فعال باشید. با سرمایه گذاری روی رفاه امروز خود، می توانید از خود در برابر شرایط نامشخص در آینده محافظت کنید.

اگر با چاقی، وضعیت سلامتی مرتبط با وزن یا نگرانی هایی مانند غذا خوردن احساسی دست و پنجه نرم می کنید، این نکات ممکن است به شما کمک کند تا از امروز شروع به بهبود سلامت متابولیک قلبی خود کنید:

  • راه های مفید برای مدیریت استرس را کشف کنید. استرس کنترل نشده می تواند نقش مهمی در افزایش وزن و همچنین افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی متابولیک داشته باشد.
  • منظم ایجاد کنید برنامه غذا خوردن به شما کمک می کند تا با نشانه های طبیعی گرسنگی هماهنگ شوید و وسوسه خوردن در پاسخ به محرک های عاطفی را کاهش دهید.
  • روی انتخاب غذاهای مغذی، اولویت دادن به فعالیت بدنی سالم و خواب کافی کار کنید. رژیم غذایی سالم و ورزش می تواند سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد و خطر ابتلا به COVID-19 شدید را کاهش دهد.

در حالی که استراتژی های بالا ممکن است ساده به نظر برسند، اما به ندرت عملی کردن آنها آسان است. با این حال، با حمایت مناسب و دید واضح از اهداف شخصی خود، می توانید پایه ای برای مدیریت بهتر وزن و سلامت مطلوب بسازید. ما در ساختار خانه به افراد کمک می‌کنیم تا عادت‌های سالمی را در زمینه‌های تغذیه، تناسب اندام و رفتار ایجاد کنند تا بتوانند با اطمینان با آینده روبرو شوند.

نوشته شده در سلامت رفتار، سلامت، کاهش وزن