رونمایی از موشک «فتاح»جهان را دچار حیرت و دشمن را هراسان کرده است – | اخبار



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند با اشاره به اینکه خواست امام راحل از همه ما ادامه راه او و عمل به توصیه‌های ارزشمند او است که در وصیت نامه ایشان منعکس شده است اظهار داشت: برای امیدآفرینی در جامعه، به تأمین امنیت در همه زمینه‌ها و کارآمدتر کردن نظام احتیاج داریم.

فتاح دماوندی با اشاره به اینکه در زمینه تأمین امنیت، نظام مقدس ما پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است که همه دشمنان ما هم به آن اعتراف دارند گفت: رونمایی از موشک فراصوت فتاح، جهانیان را دچار حیرت و دشمن صهیونیستی را بدحال و هراسان کرده است.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در شرایطی است که از نظر امنیتی از بازدارندگی و دفاع بالاتر رفته و به مرحله قدرت مناسب تهاجمی رسیده است افزود: فرزندان ایران توانسته اند علاوه بر تولید موشک‌های بالستیک، موشک‌های کروز و پهپادهای انتحاری که حدود ۲۰۰۰ کیلومتر برد دارند، موشکی بسازند که در هر ثانیه ۶ کیلومتر را طی می‌کند و توسط هیچ موشکی قابل رهگیری و انهدام نیست.

امام جمعه دماوند عنوان داشت: پیام ساخت موشک هایپرسونیک برای سایر صنعتگران ایرانی این است که می‌توان علیرغم همه تهدیدها و تحریم‌ها در صنایع خودروسازی و امثال آن هم به پیشرفت‌های بزرگی رسید. فقط باید بخواهیم و عمل کنیم.

خطیب نماز جمعه دماوند اظهار داشت: دومین مصداق تأمین امنیت در روزهای اخیر خبر تشکیل نیروی دریایی مشترک ایران، عربستان، امارات و عمان است، عمارات اعلام کرد که پس از ارزیابی‌های امنیتی، دو ماه پیش از ائتلاف دریایی خاورمیانه به رهبری آمریکا خارج شده است، عربستان، امارات و عمان فهمیده اند که بدون همکاری با ایران امنیت خلیج فارس محقق نمی‌شود.

فتاح دماوندی گفت: همه موفقیت‌ها و پیشرفت‌های نظام اسلامی ما در سایه مقاومت و مشارکت مردم در عرصه‌های گوناگون سیاسی-اجتماعی است و مردم عزیز ایران در طول ۴۴ سال گذشته همواره با شرکت در راهپیمایی‌ها و انتخابات‌ها، وفاداری خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی را ثابت کرده اند، اما علی رغم پیشرفت بسیار خوب در عرصه‌های امنیتی و نظامی در عرصه اقتصادی ضعف‌های بزرگی داریم که باید درمان شود.

خطیب نماز جمعه دماوند با اشاره به اینکه انتخاب شعارهای اقتصادی در ۱۵ سال اخیر توسط رهبر عزیز انقلاب، عمدتاً رنگ و بوی اقتصادی و لزوم بهبود وضعیت معیشتی مردم را داشته است افزود: اینکه شعار سال ۱۴۰۲ مهار تورم و رشد تولید قرار گرفت، دلیل بر وجود تورم و کافی نبودن تولیدات داخلی است.

وی گفت: از بسیج اصناف تقاضا داریم در بازرسی‌ها به کمک ادارات مسئول بشتابند. طرح شهید امانی باید ادامه داشته باشد و از ظرفیت بسیج در پیشگیری از گران فروشی استفاده شود، البته کسبه محترم هم مشکلاتی دارند که باید به آن توجه شود، از جمله اجاره مغازه و مالیات زیاد که با درآمد آنها تناسب ندارد.