سعادتی به دیدار رده بندی راه یافت/حذف سه کاراته کای دیگر – | اخبار



به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه بیست ششمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان که در بوداپست مجارستان جریان دارد، فاطمه سعادتی به دیدار رده بندی راه یافت و سه کاراته کای کشورمان در بخش کومیته انفرادی از جدول مسابقات خارج شدند.

در وزن ۵۵- کیلوگرم فاطمه سعادتی در سه مبارزه متوالی کاراته کاهای تونس (۴ بر صفر)، برزیل (۳ بر ۲) و الجزایر (۵ بر صفر) را شکست داد. نماینده کشورمان در مبارزه چهارم برابر «گرانوا» دارنده طلا المپیک و ۲ برنز قهرمانی جهان از بلغارستان یک بر صفر بازنده تاتامی را ترک کرد. با صعود حریف بلغاری به فینال فاطمه سعادتی به جدول شانس رفت و در این مرحله برابر حریف فرانسوی یک بر صفر پیروز شد تا روز شنبه ششم آبان ماه برای کسب مدال برنز در دیدار رده بندی حاضر شود.

امیررضا برزویی در وزن وزن ۶۷- کیلوگرم پس از یک دور استراحت در پیکار با نماینده الجزایر بعد از تساوی ۷ بر ۷ با قانون سنشو (امتیاز نخست) برنده شد. بعد از این مبارزه مسئولان الجزایر به نتیجه مسابقه اعتراض کردند و در اتفاقی نادر و با تصمیم مسئولان برگزاری مبارزه تکرار شد که این بار برزوئی ۵ بر ۴ نتیجه را واگذار کرد و با شکست این حریف، نماینده کشورمان از دور رقابت‌ها کنار رفت.

علی مسکینی در وزن ۶۰- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت و پیروزی برابر نمایندگان چاد و اسلوونی به کاراته کای ایتالیا باخت و این حریف هم از رفتن به فینال بازماند تا مسکینی هم از جدول خارج شود.

سارا بهمنیار در وزن ۵۰- کیلوگرم دور نخست برابر نماینده لیتوانی ۱ – ۱ با امتیاز سنشو پیروز شد. نماینده کاراته کشورمان در دور بعدی به مصاف کاراته کای ونزوئلایی رفت و با شکست ۶ بر ۵ مقابل او از دور رقابت‌ها کنار رفت.

گلشاد نژاد و سامان عدالتی هم در مسابقات امروز از دور رقابت‌ها کنار رفته بودند.

در مسابقات روز گذشته مهدی خدابخشی به دیدار نهایی راه یافت. سجاد گنج زاده راهی دیدار نیمه نهایی شد، مهسا افسانه، محمد صدرا شیدزی، لیلا برجعلی و مبینا حیدری نیز از گردونه مسابقات خارج شدند.

بیست و ششمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان تا روز یکشنبه هفتم آبان ماه در بوداپست جریان دارد.