سلامتی شکوفا می شود


طبق گزارش مشترکی که توسط FICCI و PwC انجام شد، بخش سلامت و تندرستی تا سال 2015 به یک صنعت 1 میلیون روپیه تبدیل خواهد شد. و اگرچه این صنعت هنوز در مرحله نوپایی خود است، به نظر می‌رسد که پتانسیل زیادی دارد که توسط بازیگران و کارشناسان صنعت مشاهده شده است. در ادامه بخوانید تا بدانید آنها در مورد این صنعت و اهمیت آن در خرده فروشی چه می گویند.

ما در عصری زندگی می کنیم که هم مشکلات و هم راه حل ها رشد روزافزونی دارند. از یک سو، با توجه به تغییرات در سبک زندگی و دلایل دیگر، مسائل بهداشتی با سرعت نگران کننده ای در حال افزایش است، و از سوی دیگر، نیاز به داشتن احساس و ظاهر خوب به دلیل افزایش آگاهی و نیاز قانع کننده به موفقیت اجتماعی و حرفه ای مفهوم سلامتی را وارد کنید، که در تعریف به معنای “تعادل سالم ذهن، بدن و روح است که منجر به احساس کلی رفاه می شود”.

جستجوی کمی به شما خواهد گفت که این هالبرت ال. دان، MD بود که در دهه 1950 شروع به استفاده از عبارت “سلامتی سطح بالا” کرد. مفهوم مدرن سلامتی در دهه 1970 حداقل در دنیای غرب رایج شد. سلامتی اساساً شامل اقدامات پیشگیرانه برای اطمینان از داشتن یک زندگی کامل سالم است. در زمینه خرده فروشی، این به معنای افزایش تعداد مصرف کنندگان، به ویژه در بازار شهری است که ازدحام خرید محصولات سلامتی را می گیرند. این خریدار شهری به خوبی آگاه است، از قبل یاد می گیرد که چگونه ظاهر و احساس خوبی داشته باشد و بر این اساس خریدهای خود را انجام می دهد. افزایش سطح آگاهی و تکامل تجارت مدرن به ویژه در کشوری مانند هند هر دو به یکدیگر مرتبط هستند. همانطور که تقاضا برای محصولات سلامتی افزایش می یابد، فروشگاه های MT دسته سلامتی خود را گسترش می دهند که به نوبه خود مشتریان بیشتری را به سمت خود می کشاند و آنها را در مسیر خوب و ظاهری هدایت می کند.

راهول سیغل، رئیس – هندسه گلوبال در این زمینه می‌گوید: «رشد این صنعت با موج تجارت مدرن ارتباط دارد. و با افزایش سطح نفوذ MT، آگاهی در مورد صنعت سلامت و بهداشت نیز افزایش می یابد.

دکتر کیران روکادیکار، پزشک چاقی و مشاور چاقی، موسس – کلینیک تخصصی دکتر روکادیکار برای کاهش وزن، اصلاح شیوه زندگی و درمان تغذیه، با به اشتراک گذاشتن دیدگاه خود در این مورد، می‌افزاید: «تندرستی به عنوان صنعت طلوع خورشید در قرن بیست و یکم معرفی شده است. افزایش درآمد مصرف‌کننده، همراه با افزایش هزینه‌های انعطاف‌پذیر و تغییر سبک زندگی باعث افزایش آگاهی و هزینه‌های فردی در سلامتی شده است.»

عوامل بازرگانی

از آنجایی که برندها و خرده‌فروشان متوجه می‌شوند که خریداران برای اطمینان از زندگی طولانی، سالم و رضایت‌بخش که شامل ظاهری زیبا با رفتن به اسپا و سالن‌ها می‌شود، تکامل یافته‌اند تا اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند، آنها با تامین این نیاز با انواع محصولات و خدمات. برای خرده فروشان، این به معنای مدیریت دسته به گونه‌ای است که اطلاعات، جذب و تأثیرگذاری داشته باشد. همانطور که آمیت ساردا، MD SoulFlower هنگام صحبت در مورد پارامترهای تجاری برای این محصولات اشاره می کند، “تجارت در رده سلامت و سلامت باید مبتنی بر راه حل باشد. باید اطلاعات را به روشی آموزنده و جذاب ارائه دهد. ارائه اطلاعات مرتبط مهمترین جنبه است. ما همچنین با تصاویر بصری زیادی ارتباط برقرار می کنیم تا خریداران بدانند چه چیزی می خرند. اطلاعات باید به روشی ساده‌تر پردازش شوند تا موضوع را به شیوه‌ای ساده و صرفه‌جویی در زمان به خریدار منتقل کند.»

او همچنین احساس می کند که تجربه در اینجا نقش مهمی دارد. «تجربه زیبایی‌شناختی یکی از مهم‌ترین عوامل است زیرا کل ایده این است که حال و هوای رنگارنگی به خریداران بدهد. تجربه محصول در خود فروشگاه بسیار مهم است، در حالی که دانش مناسب محصول را ارائه می دهد. اطلاعات محصول باید به ساده ترین شکل ممکن به خریداران منتقل شود.»

به گفته دکتر کیران روکادیکار، “آموزش دادن به مخاطبان در مورد خدمات / محصولات خود بسیار مهم است. برخی از راه‌ها عبارتند از: تجارت متقابل – ترکیب محصولات در نمایشگرها از مناطق مختلف و همچنین نگاه کردن به برخی اصول نمایش: تجارت مؤثر دیوار، تجارت پوشاک، برندسازی کلینیک بر روی لباس‌هایی که کارکنان می‌پوشند و غیره.

با نگاه به آینده

از آنجایی که صنعت به سرعت از نردبان بالا می رود تا خود را به صنعتی تبدیل کند و خریداران بیشتر و بیشتری به دنبال زمان مناسب برای خرید هستند، برندها و خرده فروشان در تلاش خود سنگ تمام نمی گذارند. برای تبدیل خریداران به مشتری همانطور که سای پرابهو می گوید، «امروزه مصرف کنندگان جوان به دنبال راه حل های سلامتی برای رویارویی با چالش های سبک زندگی هستند. افزایش هزینه در مراقبت‌های پزشکی باعث می‌شود که آنها نسبت به سلامتی آگاه‌تر شوند. آنها در حال توسعه دیدگاهی کل نگر نسبت به سلامتی هستند و تندرستی به بخشی جدایی ناپذیر از تغییر از مراقبت های درمانی به پیشگیرانه تبدیل شده است. از این رو پتانسیل رشد فوق العاده ای در بخش سلامتی وجود دارد. افزایش آگاهی از برند و تمایل به خرج کردن برای کالاهای غیرضروری و تجملاتی، باعث می شود مصرف کنندگان مایل به آزمایش محصولات و خدمات جدید باشند. اما نکته کلیدی در اینجا راه‌حل‌های تجاری نوآورانه با مزیت خدماتی است که به وفاداری به برند ترجمه می‌شود، به این معنی که هم خرده‌فروشان و هم برندها باید همگام با درک دقیق خریداران کار کنند و برای ارتباط با آنها به راه‌حل‌های خرده‌فروشی معنادار دست یابند.

جعبه 1

نکات مهم گزارش صنعت سلامتی

FICCI و PwC با هم گزارشی جامع درباره فرصت‌ها و چالش‌های موجود در صنعت سلامتی منتشر کرده‌اند. در زیر گزیده هایی از این گزارش آمده است. ادامه مطلب….

  • بازار سلامتی در هند نرخ رشدی بین 18 تا 20 درصد را در طول سال 2012 ثبت کرد و به اندازه بازار 700 میلیارد INR رسید. محصولات همچنان سهم عمده ای از بازار را تشکیل می دهند.
  • تخمین زده می شود که صنعت سلامت هند با CAGR 15 تا 17 درصد رشد کند و در 3 سال آینده به یک تریلیون INR برسد.
  • افزایش درآمد، افزایش آگاهی مصرف‌کنندگان در شهرهای ردیف 2 و 3 و هزینه‌های اجاره/نیروی انسانی کمتر، برخی از محرک‌های توسعه به شهرهای ردیف 2 و 3 هستند. برای تعدادی از بازیکنان سلامتی، بیش از 50 درصد از فروشگاه های جدید اضافه شده آنها، در سال مالی 2013، فراتر از 15 شهر برتر بوده است.
  • بازار جوان سازی در هند 7 تا 8 میلیارد روپیه تخمین زده می شود. اسپاهای روزانه با سرعت بیشتری در مقایسه با اسپاهای مقصد و هتل رشد می کنند. بازیکنان پیشنهادات جدید و نوآورانه ای را معرفی می کنند (به عنوان مثال، فیوژن درمانی که ترکیبی از درمان های غربی و هندی، ترکیب خدمات، استفاده از مواد عجیب و غریب، و غیره) به منظور جذب افراد و متمایز کردن خود از رقبا.
  • شرکت‌ها بر روی کاوش شرکای توزیع جدید مانند خرده‌فروشان آنلاین و تخصصی سلامت تمرکز می‌کنند.
  • هند در میان 10 بازار بزرگ جهانی در زمینه F&B تغذیه قرار دارد
  • در تلاش برای هدف قرار دادن پایگاه گسترده‌تری از مشتریان و ایجاد آزمایش در بین کاربران فعلی، شرکت‌ها SKUهای کوچک‌تری (ساشه‌ها و لوله‌ها) را حتی برای محصولات پریمیوم و ممتاز خود راه‌اندازی می‌کنند. شرکت‌ها همچنین از وب‌سایت‌های کوپنی مانند Snapdeal، Groupon و غیره استفاده می‌کنند تا با ارائه تخفیف‌های حداکثر 50 تا 80 درصدی در خدمات در سالن‌ها، اسپا، مراکز تناسب اندام و غیره، آزمایشی را در بین مصرف‌کنندگان ایجاد کنند.
  • زنجیره‌های خرده‌فروشی سلامتی مانند Health & Glow، Guardian Lifecare و NewU در حال گسترش حضور خود در بازارهای سطح 1 در هند هستند و قصد دارند وارد شهرهای منتخب ردیف 2 نیز شوند.
  • با اهمیت یافتن تجارت مدرن در ترکیب کانال کلی، تولیدکنندگان سهامداران تجارت مدرن انحصاری در شهرهای بزرگ را برای خدمات رسانی به سوپرمارکت ها، هایپرمارکت ها و خرده فروشان سلامت منصوب کرده اند.
  • خرده‌فروشی آنلاین در هند در بین دسته‌های مصرف‌کننده، از جمله سلامتی، اهمیت پیدا می‌کند. خرده فروشان آجر و ملات مانند Guardian India، NewU و My Nutrition India نیز دارای پورتال های آنلاین برای خرده فروشی محصولات بهداشتی و سلامتی هستند.

منبع: FICCI-PwC Report on Wellness Industry.