شهر کریمه اهل بیت (س) سوگوار رسول الله (ص) و امام مجتبی (ع) – | اخبار



به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز رحلت ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی (ع) و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع) از ساعات ابتدایی روز پنجشنبه هیئت‌های عزاداری در قالب دسته‌های سینه زن و زنجیر زن از اقسا نقاط سطح شهر مقدس قم به سمت میدان آستانه حرکت کردند و سپس با حضور در حرم بانوی کرامت، رحلت جانگداز پیامبر مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت دومین امام شیعیان را به محضر حضرت فاطمه معصومه (ص) تسلیت گفتند و به عزاداری پرداختند.

با توجه به اینکه بسیاری از مردم شهرهای مختلف کشور، امکان سفر به مشهد مقدس برای حضور در مراسم شهادت امام رضا (ع) نداشتند به همین دلیل به شهر مقدس قم سفر کردند و با برپایی دسته‌های عزاداری به سمت حرم کریمه اهل بیت (س) حرکت کردند.

این روزها که زائران پاکستانی و افغانستانی اربعین حسینی نیز در شهر مقدس قم حضور دارند؛ آنان نیز در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) حضور یافتند و با همخوانی اشعاری به زبان‌های محلی به صورت دسته جمعی به عزاداری مشغول شدند.

مساجد، تکایا و هیئت‌های مختلف شهر قم نیز در سطح شهر مبادرت به برپایی مجالس عزاداری رحلت پیامبر اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) کردند.

در خیابان‌های اطراف حرم مطهر بانوی کرامت نیز موکب ها و ایستگاه‌های صلواتی برپا شده و خادمان از عزاداران در روزهای پایانی ماه صفر پذیرایی می‌کنند.

در دفتر مقام معظم رهبری در قم و بیوت مراجع تقلید نیز مراسم عزاداری رحلت پیامبر (ص) و امام حسن (ع) برگزار شد.

زیارتنامه پیامبر اسلام نیز بعد از ظهر پنجشنبه در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با حضور زائران و مجاوران قرائت می‌شود.

مراسم عزاداری شام رحلت پیامبر اکرم و امام مجتبی (ع) نیز بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر می‌شود.