صفر درویشی – | اخبار



استان: لرستان

حوزه انتخابیه: دورود و ازنا

شعار انتخاباتی: بیکاری زدایی و اشتغال زایی


پویش بزرگ انتخاباتی با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

صفر درویشی یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر رزومه کوتاهی از ایشان و پاسخ‌هایشان به سوالات مهر در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

رزومه:

کاندید دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی کد انتخابی ۱۴۹ حوزه دورود و ازنا دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی بدون سابقه مدیریتی

سوالات کشوری:

* مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

عدم ممانعت از تورم

*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

اول باید از درون خود مجلس این نظارت‌ها شروع شود

* نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب چه اقداماتی ضرورت دارد؟

چون دید مردم به نمایندگان است پس نظارت‌ها باید بیشتر باشد

*همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهم‌ترین تجلی گاه این همراهی و همکاری چیست؟

مشورت در تمامی زمینه‌ها در سایر قوا با یکدیگر می‌تواند تأثیرات زیادی داشته باشد از نظرات و پیشنهادات قوای دیگر در تصمیم گیری کشور استفاده شود.

*مسئولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند، اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

مسلماً باعث مشکلات متعددی در کشور خواهد شد که عواقب آن جبران ناپذیر است به نظر بنده مردم نسبت به این گونه نمایندگان بی اعتماد شده و حتی آنها را زیر سوال برده که چه کاری برای مردم انجام دادند.

*مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود؟

اینکه به آنچه در موقع تبلیغات توسط نماینده گفته شده عمل کنه بتواند در حل مشکلات توانا باشد.

*طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسئولیت دارد، برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخش زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟

باید کلی نگری باشد نه اینکه به بخش خاصی، باید به کل مردم کشور و اینکه چطور بشود از مشکلات کشور کم کرد توجه داشت.

سوالات استانی:

* قرار گیری لرستان در جمع استان‌های اول تا سوم بیکاری کشور، لزوم کاهش نرخ بیکاری ایجاب می‌کند، لرستان برای کاهش نرخ بیکاری، دارای چه بسترها و زمینه‌هایی است؟

زمینه‌های گردشگری و کشاورزی

* برای توسعه زیرساخت‌های آب، راه، برق، گاز، مدرسه و… در برخی روستاهای لرستان به ویژه شهرستان دلفان، چه تدابیر پایداری باید اتخاذ شود؟

برای این موارد باید اولاً از انتقال آب استان جلو گیری و در خود استان استفاده شود، راه نیز باید از مواد عالی در راههای استان استفاده شود، گاز و برق نیز باید به مناطقی که جمعیت کمی دارند انتقال تا از مهاجرت به شهرها جلوگیری شود، مدارس استان نیز باید با بالاترین استانداردها ساخته شود، مدارس با سن بالا و کپری جمع آوری شوند.

* استان لرستان با بیش از دو هزار پروژه، یکی از رکورد داران در زمینه پروژه‌های نیمه تمام است، عمده ترین دلیل تلمبار شدن این پروژه‌ها چیست و چه باید کرد؟

کمبود بودجه برای راه اندازه دوباره این پروژه‌ها وجود دارد، باید تلاش کرد بودجه‌های کلانی به این استاد تخصیص داده شود تا پروژه‌های نیمه تمام به اتمام رسیده و نرخ بیکاری در این استان به نصف کاهش پیدا کند.