فعالیت ۳۰ هزار دانش‌آموز لرستانی در کانون‌های فرهنگی و هنری – | اخبار



به گزارش خبرنگار مهر، رضا عزتی در بازدید معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش از کانون ادب، کانون آزادگان، مرکز مشاوره استان و اردوگاه تربیتی فرهنگی کمالوند، به فعالیت بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز در کانون‌های فرهنگی، هنری اشاره کرد و اظهار داشت: این دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف فرهنگی، هنری، مذهبی، آموزشی و ورزشی مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه برای تکمیل طرح‌های در حال اجرا در کانون ادب خرم‌آباد نیاز به اعتبار است، افزود: سالن آمفی‌تئاتر، سالن مطالعه، استودیوی کودک، گالری، غرفه‌های فرهنگی و هنری و تجهیز کارگاه‌ها از جمله این طرح‌ها است که نیازمند تأمین اعتبار است تا تکمیل شود و برای بهره‌برداری در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به اردوگاه تربیتی فرهنگی کمالوند خرم‌آباد به ظرفیت بی‌نظیر ۴۷ هکتار، گفت: این اردوگاه در مسیر شمال به جنوب قرار دارد که سالانه بیش از ۱۵۰ هزار دانش‌آموز از آن استفاده می‌کنند که نیازمند است بسترهای رفاهی دانش‌آموزان در آن احداث شود.

عزتی، احداث خوابگاه دانش‌آموزی، راه‌اندازی شهربازی، طراحی آلاچیق‌ها برای دانش‌آموزان، تکمیل سوئیت‌های دانش‌آموزی، ساختمان مسجد، چمن مصنوعی و تالار دانش‌آموزی را از مهم‌ترین طرح‌ها برای استفاده دانش‌آموزان در این اردوگاه دانست.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش هم رویکرد اصلی فعالیت کانون‌ها و اردوگاه‌ها را از خدمات آموزشی، فرهنگی و هنری به دانش‌آموزان دانست و گفت: در استان ظرفیت‌های خوبی برای آموزش، و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و ورزشی وجود دارد که البته از این بستر به‌خوبی استفاده می‌شود.

اصغر باقرزاده برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام قول مساعد داد و افزود: اعتبار طرح‌های اولویت‌دار پس از برآورد تأمین می‌شود تا این طرح‌ها تکمیل و برای استفاده دانش‌آموزان مهیا شود.