موکب نذر ظهور در راستای ایجاد تحول معنوی فعالیت می‌کند – | اخبار



زهرا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه هدف از ایجاد موکب نذر ظهور تلنگر و تحول معنوی انسان‌ها است، اظهار کرد: انسان‌ها در روزمرگی خود غرق شدند؛ از این رو نیاز به تلنگر دارند.

استاد حوزه و دانشگاه به تشریح فعالیت‌های این موکب پرداخت و گفت: موکب ما مزین به پرچم گنبد امام حسین (ع) است و ابتدای ورود فضای کربلا و اباعبدالله (ع) برای آنها تداعی می‌شود و به ارتباط و حیات معنوی می رسند.

وی افزود: بخش دیگر تقویم شهدایی است که به تعداد روزهای سال، تقویم تولد شهدا را داریم و روز تولد افراد را سوال می‌کنیم و برگه شهیدی که در آن روز متولد شده را به او هدیه می‌دهیم که در آن وصیت نامه شهید یا رفتار و منشی از آن شهید قید شده است.

اکرمی در پاسخ به این سوال که هدف اصلی از انتخاب شهدا چیست، گفت: ما تنها یک ابزار هستیم و شهیدان زنده هستند و آنها تغییر و تحول در روح و روان ما ایجاد می‌کنند.

این کارشناس مسائل خانواده بیان کرد: این موکب به موضوعات مختلفی پرداخته می‌شود. تقویت حجاب و تهیه روسری از جمله اهداف ماست؛ در همین راستا به دوستانی که حجاب را انتخاب می‌کنند، روسری و گیره هدیه می‌دهیم و از آنها دعوت می‌کنیم چهره محجوب خود را در آئینه ببینید.

وی گفت: به آنها تفاوت زیبایی ظاهری و معنوی را توضیح می‌دهیم و به آنها می‌گوئیم مشتری زیبایی ظاهری چشم‌هایی است که به رایگان استفاده می‌کنند، در حالی که مشتری زیبایی معنوی، خداوند متعال است. زیبایی ظاهری را چشم‌ها درک می‌کند و زیبایی معنوی را روح‌ها درک می‌کند.

اکرمی گفت: در بخش دیگر برگه‌های رنگین مهر و موم شده داریم که در آنها پیام‌های مختلفی وجود دارد و به افراد می‌گوئیم چشم‌های خود را ببندید و نیت کنید و یکی از پیام‌ها را بردارید. پیام‌های تربیتی و خانوادگی است و جالب است برخی‌ها عنوان می‌کنند این پیام، پاسخی بر مشکلات و دغدغه آنها است.

این کارشناس مسائل خانواده به اثرگذاری این موکب اشاره کرد و ادامه داد: زمانی که گره روسری می‌بندیم، برخی شروع به گریه می‌کنند و می‌گویند اولین روزی است که چادر خود را برداشتیم و عنوان می‌کنند این پیام شما تلنگری برای من بوده و حس معنوی زنده شده است.

وی بیان کرد: برخی عنوان می‌کنند دوست داریم چادری شویم و برای او چادر خریدیم و هفته بعد چادر تحویل داده می‌شود.

اکرمی گفت: بخشی دیگر فرزندپروری است و جوراب‌هایی کوچک تهیه می‌کنیم و چند عدد شکلات و یک یادداشت از زبان کودک به پدر و مادر هدیه می‌دهیم. می‌گوئیم کودک چشم به راه شماست و پیامی برای شما دارد.

کارشناس حوزه خانواده گفت: جمع ما از جنس مردم است و وابسته به نهاد و مرکزی نیستیم. خانمی که مذهبی نبود یک بار بعد از بازدید از موکب ما گفت اینکه افرادی از طرف نهاد و مرکزی، امر به معروف می‌کنند شاید چون به خاطر جایگاه و مسؤولیت خودشان این کار را انجام می‌دهند یا برخورد مناسبی ندارند، کمتر تأثیرگذار است، در حالی که شما نیت خالص دارید و دلی کار می‌کنید و برخورد مناسب و شایسته دارید و تأثیرگذار است.