نمایشگاه قرآن و عترت در حد نیاز جامعه مورد توجه قرار نگرفته است – | اخبار



عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در غرفه قرآن، عترت رسانه با اشاره به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اظهار کرد: فعالیت‌های مفیدی که طی سالیان گذشته انجام شده قد و قواره نیاز جامعه اسلامی نبوده است.

وی ادامه داد: قرآن از لحاظ محتوا، مفاهیم درونی و ظاهر و صورت ظرفیت بالایی برای ارائه در یک جامعه اسلامی را دارد، بنابراین باید در اشاعه و ترویج فهم عمیق قرآن همت کرد و آن را یک وظیفه دانست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نمایشگاه قرآن و عترت یک موضوع مسبوق به سابقه است که در حد نیاز جامعه به آن پرداخته نشده است.

وی خاطر نشان کرد: مدارس کشور و کل مجموعه‌های آموزشی و مهارتی باید موضوع فهم عمیق قرآن و ایجاد درون‌مایه‌های که بتواند جامعه را از درون اصلاح کند، به عنوان یک مبنا و اصل بنیادی قرار دهد.

مقتدایی معتقد است که آنچه تاکنون انجام شده در حوزه قرآن ضرورت بوده اما تا رسیدن به حد مطلوب و جایگاه واقعی فاصله بسیار زیادی داریم.

وی با اشاره به اینکه در گذر زمان به اینکه اساس انقلاب بر پایه مفاهیم قرآنی بنا شده است، تصریح کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بیان نموده که همه قوانین باید منطبق بر اسلام باشد و نباید با قانون اساسی که برآمده از خون بهای شهیدان و رویکردهای قرآنی مغایرت داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید در جای جای قانون اساسی و نگاهی که به زن، خانواده و ابعاد مختلف اجتماع، سبک زندگی و تمدن‌سازی می‌شود از مفاهیم قرآنی وام گرفت.

وی با بیان اینکه عملیاتی کردن مفاهیم قرآنی نیاز به اهتمام ویژه نهادها و سازمان‌ها دارد، گفت: وزارت آموزش و پرورش در این میان مسئولیت عمیق و عظیمی دارد که بخشی از آن مورد غفلت قرار گرفته است و یا وزارت علوم باید برای دانشجویان کشور برنامه‌ریزی‌های عالمانه و مدبرانه داشته باشد.

مقتدایی خاطر نشان کرد: قرآن مفاهیم انسان‌سازی را ارائه می‌کند و برداشت از آنها ضرورت امروز جامعه است و نظام اسلامی در چهل ساله دوم باید فعالیت‌های عظیم قرآنی را بیش از پیش محقق سازد.