نمک پاشی در سطح شهر تبریز به صورت کامل حذف شده است – | اخبار



به گزارش ، یوسف قوام در جمع خبرنگاران افزود: در سال‌های گذشته به طور متوسط سالانه ۵۰ هزار تن نمک برای جلوگیری از لغزندگی خیابان‌های سطح شهر استفاده می‌شد که از سال گذشته نمک پاشی در سطح شهر حذف شد.

جانشین معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تبریز با اشاره به طرح جایگزینی محلول پاشی به جای نمک پاشی خیابان‌های سطح شهر در فصل زمستان، گفت: اجرای این طرح موجب کاهش بیش از ۶۰ درصدی هزینه‌های نمک‌پاشی شهرداری شده است.

وی اظهار کرد: طرح جایگزینی محلول پاشی به جای نمک پاشی در فصل زمستان علاوه بر کاهش هزینه‌های شهرداری تبریز موجب کاهش آثار مخرب نمک بر روی آسفالت و سازه‌های شهری مانند پل‌ها، محیط زیست و سلامت شهروندان شد و بر اساس اعلام کارشناسان مربوطه، میزان آلودگی هوای این کلانشهر را کاهش داد.

جانشین معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تبریز گفت: در زمان کنونی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر محلول برای استفاده در خیابان‌ها و معابر تبریز ذخیره شده و آماده بارگیری برای استفاده در زمان بارش برف است.

قوام، ادامه داد: تمامی مناطق شهرداری تبریز به دستگاه‌های محلول ساز مجهز شده اند و هم اکنون هشت دستگاه محلول ساز در مناطق دهگانه شهرداری فعال است و ۲ دستگاه دیگر نیز در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه مجوز دستگاه‌های محلول ساز سال گذشته از محیط زیست استان اخذ شده است، یادآور شد: برای اجرای محلول پاشی در سطح خیابان‌ها و معابر شهری، ۲۵۰ تانکر به محلول پاش مجهز شده اند.

جانشین معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تبریز گفت: علاوه بر تانکرهای محلول پاش، ۵۰ دستگاه برف روب نیز در مناطق شهرداری تبریز آماده برف روبی در فصل زمستان هستند.

قوام، با بیان اینکه سال گذشته محلول پاشی در سطح خیابان‌های این شهر با ۲ دستگاه خودرو اجرا شد، گفت: با توجه به کمبود این دستگاه‌ها، مشکلاتی در زمان بارش برف در سطح خیابان‌ها ایجاد می‌شد که امسال با افزایش تعداد دستگاه‌های محلول پاش، این مشکلات رفع شده است.