نگاه به پروژه‌ های اقتصادی آستارا باید بین المللی باشد – | اخبار



به گزارش خبرنگار مهر، موسی فکور عصر پنجشنبه پس از بازدید از زیرساخت‌های اقتصادی شهرستان آستارا در جمع مدیران استانی و شهرستانی اظهار کرد: سیاست دولت سیزدهم خدمتی جهادی با رویکرد انقلابی به مردم است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه شهرستان آستارا یک شهرستان بسیار مهم و دارای جایگاهی ارزشمند در کشور است، افزود: به واسطه موقعیت مکانی آستارا، پروژه‌هایی که در اینجا انجام می‌گیرد به ویژه پروژه‌هایی که مربوط به بخش بین‌المللی و اقتصادی کشورها است برای جمهوری اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه‌ها به پروژه‌های اقتصادی آستارا باید بین المللی باشد، ادامه داد: بر همین اساس تعلل و کوتاهی در این امر اصلاً پذیرفته نیست.

فکور آمادگی زیرساخت‌ها را لازمه توسعه کشور دانست و گفت: تلاش ما در حوزه عمرانی باید بیشتر باشد وظیفه همه مدیران اجرایی و عمرانی فراهم کردن زیرساخت‌ها برای توسعه کشور است، تا شرایط و بستر برای توسعه در حوزه‌های مختلف انجام بگیرد.

لزوم شتاب گیری پروژه‌های عمرانی گیلان

وی با تاکید بر تکمیل زیرساخت‌های امنیتی گفت: بخش زیادی از زیرساخت‌هایی که در بحث امنیت لازم است انجام بگیرد کارهایی است که مدیران اجرایی در حوزه عمرانی باید انجام دهند و این لازم است که تلاش‌ها در مسیر توسعه استان با شتاب بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به عقب ماندگی پروژه‌های استان در حوزه‌های مختلف ادامه داد: عقب ماندگی‌های بسیاری به ویژه در حوزه‌های عمرانی شاهد آن هستیم و این امر نیازمند شتاب گیری بیشتر است و با انگیزه و تلاش بیشتر و با توجه به نگاهی که دولت در بحث خدمت انقلابی و جهادی دارد به معنای واقعی کلمه بتوانیم آن را تحقق ببخشیم.

معاون استاندار گیلان به بازدیدهای امروز از زیرساخت‌های اقتصادی آستارا اشاره کرد و گفت: در پروژه‌های مورد بازدید امروز اقدامات جهادی صورت گرفته یعنی با مقایسه اقدامات اخیر نسبت به فعالیت‌هایی که در گذشته انجام شده بخش بسیاری از این پروژه‌ها قابل قبول بود اما بیشتر از این می‌شود کار انجام شود و انتظار می‌رود پروژه‌ها جلوتر از موعد مقرر انجام شود.

وی با اشاره به حادثه سیل اخیر آستارا گفت: الحمدلله مدیران و مسؤولان پای کار آمدند و در ابتدا کارهای خوبی را انجام دادند اما انتظار مردم این است که خسارت‌هایی که وارد شده سریع‌تر جبران شوند.

فکور با تاکید بر شتاب در انجام پروژه‌ها تصریح کرد: بعضی از نواقصی که در کار وجود داشت این بود که عزیزان در اجرای پروژه‌ها معطل بعضی از موضوعات هستند که در این رابطه می‌خواهیم که در ابتدا به فرماندار مراجعه و مطرح شود و اگر در شهرستان انجام نشد به ما اعلام کنید تا بتوانیم با حضور مدیران استانی این نواقص و موانع را برطرف کنیم.

پروژه‌های در حال اجرای آستارا از اهمیت ویژه ای برخوردار است

وی ادامه داد: این طور نباشد که پروژه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار و برای ما موضوع فراملی باشد اما برای موضوعی کوچک چون سوخت پروژه بخوابد و یا با کندی انجام شود باید موانع را سریع‌تر برطرف کنیم و به روند انجام پروژه‌ها سرعت دهیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به اهمیت پروژه‌های در حال اجرا آستارا گفت: پروژه‌هایی مورد بازدید امروز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و کاری که در بحث اقتصاد کشور و ارتباطات بین‌المللی تأثیرگذار است لذا ما باید این وظایفی را که بر عهده داریم به موقع انجام دهیم.

وی به پروژه بزرگراه آستارا- آستارا اشاره کرد و گفت: این پروژه که بخشی مربوط به جمهوری آذربایجان انجام شده، ۱۴۰۰ متر از این پل در آستارا مربوط به جمهوری اسلامی ایران است که خیلی مهم است و باید هر چه سریع‌تر با توجه به بحث‌های امنیتی در بحث تردد کامیون‌ها این پروژه را به انجام برسانیم.

فکور با اشاره به اجرای طرح تیر پارک در محوطه ۲۰ هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا گفت: طرحی که پیشنهاد شده بسیار قابل قبول است و باید کارهای اولیه در ثبت این طرح در سامانه انجام شود، در مراحل بعدی ما قطعاً در بحث رفع موانع کمک می‌کنیم که همه موانع تحت نظر با کمک دستگاه اجرایی برطرف شود.