هفته معلم فرصتی برای تبیین جایگاه معلمان است – | اخبار



به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی عصر پنج شنبه در آئین تجلیل از معلمان بخش مرکزی شهرستان تنگستان در مصلی جمعه اهرم عنوان داشت: جامعه بشری یکی از ارکان و اساسی‌ترین کارهایی که در آن باید اتفاق بیفتد بحث تعلیم و تربیت نیروی انسانی است که در حوزه معلمان انجام می‌شود.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: یکی از افتخارات معلمان در جامعه این است که در حوزه تعلیم و تربیت پیش قدم هستند و رسالت اصلی تعلیم و تربیت انسان سازی و هدایت و تکامل انسان‌ها به سمت پیشرفت و موفقیت است.

وی ادامه داد: هفته معلم فرصتی است که به همراه شما معلمان جایگاه رفیع معلمی بیشتر تبیین شود.

وی افزود: جامعه باید بیشتر قدردان معلمان باشد زیرا معلمان پایه‌های تربیت نیروی انسانی موفق در جامعه هستند.

لطفی اضافه کرد: معلمان نباید در هفته گرامی داشت مقام معلم و بلکه در تمام مناسبت‌های متفاوت مورد تجلیل قرار گیرد.

فرماندار خاطرنشان کرد: امروز کار و نقش معلم به مراتب نسبت به گذشته مهم‌تر است زیرا امروز دانش آموزانی که در اختیار شما است مانند دوران گذشته نیست.

وی گفت: دانش آموزان امروز خیلی زیرک‌تر و اطلاعات بیشتری دارند و بعضی فرافکنی‌ها و دروغ پردازی‌ها به واسطه عمق رسانه‌ای که در دنیا وجود دارد می‌طلبد معلمان در حوزه تعلیم و تربیت برای دانش آموزان تلاش بیشتر داشته باشند.

وی بیان کرد: معلمان توجه داشته باشند در حوزه تعلیم و تربیت؛ ایجاد انگیزه و امید آفرینی برای دانش آموزان سنگ تمام گذاشته شود.

لطفی یاد آور شد: امروز زمانی است که می‌خواهند دانش آموزان را از حد و حدود علمی خارج کنند چون می‌دانند اگر دانش آموزان ما از حد و حدود علمی خارج شدند می‌توانند در آینده از این وضعیت استفاده کنند که نیاز است در این حوزه سرمایه گذاری بیشتری داشته باشیم.

فرماندار تنگستان اضافه کرد: در تنگستان از ابتدای دولت سیزده در بعد سخت افزاری، تجهیزات و نوسازی مدارس در شهرستان برنامه ریزی ویژه ای صورت گرفته است که ۱۰ مدرسه و مرکز آموزشی در ۲ بخش مرکزی و دلوار شهرستان نوسازی، تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: یک کار بسیار خوب که از سال گذشته آغاز شد و تفاهم نامه مشترک آن از ابتدای سال منعقد شد ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان که ۵۸ کلاس درس در دلوار و ۷۰ کلاس در بخش مرکزی با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد که ۱۵۵ میلیارد آن از اعتبارات ملی و ۷۰ میلیارد تومان آن منابع شهرستان تأمین خواهد شد.