پیش‌بینی برگزاری انتخابات تناسبی درتهران/ سند توسعه احزاب تهیه شد – | اخبار



به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا غلامرضا عصر چهارشنبه در حاشیه نشست منطقه ای فرمانداران پنج استان کشور در گفتگو با خبرنگاران درباره انتخابات تناسبی گفت: اگر وزارت کشور مکلف به برگزاری انتخابات تناسبی شود، سعی می‌کنیم انتخابات حوزه تهران را به صورت تناسبی برگزار کنیم.

وی با عنوان اینکه انتخابات تناسبی باید به صورت الکترونیکی باشد، گفت: بیش ازچهار هزار شعبه رای گیری در تهران وجود دارد و از این روز انتخابات در فرمانداری های تناسبی باید الکترونیکی باشد.

وی با اظهار اینکه در حال آماده کردن زیرساخت های انتخابات الکترونیکی هستیم، گفت: اگر بنا باشد تعهدات جدیدی به وزارت کشور سپرده شود، تلاش می‌کنیم به تعهدات خود عمل کنیم.

غلامرضا با اشاره به اصلاح ساختار و قانون انتخابات گفت: ایجاد هیئت اجرایی مرکزی در انتخابات از جمله برنامه‌ها است زیرا در گذشته این هیئت فقط در انتخابات ریاست جمهوری فعال بود.

رئیس ستاد انتخابات درباره افزایش شمار نمایندگان مجلس گفت: این طرح در دوره‌های قبلی رای نیاورد و احتمالاً برای دوره‌های بعدی مطرح می شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم را باید برای ایجاد فناوری فراهم کنیم، درباره اعتبارات مورد نیاز گفت: به اعتبار بالایی نیاز داریم.

افزایش حق الزحمه هیئت اجرایی

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره حق الزحمه هیئت ها و اعضای اجرایی گفت: تلاش‌های زیاد و جلسات متعددی برگزار شد تا حق الزحمه مناسبی را برای اعضای هیات اجرایی در نظر گرفته شود و این طرح نهایی شده است.

غلامرضا با اشاره به نقش احزاب گفت: کار احزاب برای ما سیاسی کاری نیست و تعامل خوبی را با احزاب شروع کردیم که در گذشته وجود نداشته است و برای اولین بار سند توسعه احزال را ارائه کرد که در آن نقش و کارکرد اعصاب تغییر می کند.

وی گفت: احزاب به هر میزانی که بتوانند در حوزه انتخابات کمک کنند می پذیریم تا به آنان نقش دهیم و یکی از الگو ها برای جلب مشارکت، الگوی محله محوری است و صدای مردم باید از کانال حزب، تشکل صنفی ورسانه ها و غیره منتقل شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه قبلاً درباره نحوه کارکرد هیئت اجرایی بحث هایی وجود داشته است گفت: می خواهیم نقش هیئت‌های اجرایی تشریفاتی نباشد و در این راستا برابر قانون عمل خواهیم کرد از این رو تدابیر سختگیرانه اندیشیده شده و دستورالعملی نوشته شده است و قرار نیست در انتخاب هیئت های اجرایی سلیقه ای عمل شود.

غلامرضا گفت: اعضای هیئت اجرایی بر اساس چهارچوب های تعیین شده انتخاب می شود و فرایند بررسی و تائید صلاحیت ها نیزقاعده‌مند شده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور با عنوان اینکه ساز و کارهای لازم برای ارتقای سلامت انتخابات طراحی شده است، گفت: در فرایند رد صلاحیت شدگان ملاک امروز افراد خواهد بود و هیئت های اجرایی از مراجع چهارگانه استعلام خواهند کرد.