کلیه فعالیت‌های تبلیغات انتخاباتی در شبستر رصد می‌شود – | اخبار



به گزارش خبرنگار مهر، حسین فتاحی عصر یک شنبه در جلسه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی از ارائه راهکارهای لازم در راستای پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی توسط دبیرخانه ستاد خبر داد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند “مشارکت قوی، رقابت واقعی، سلامت و امنیت”چهار خصوصیت الزامی برای انتخابات پیش رو هستند.

وی تصریح کرد: همه مسئولان و مردم وظیفه سنگینی در باشکوه‌تر شدن انتخابات دارند و باید همه تلاش خود را به کار گیریم تا مشارکت مردم همچون گذشته بالا و موجب سرافرازی نظام باشد و به طور یقین همه ما مدیون امام راحل (ره) و خون مطهر شهدا هستیم و باید امانتدار این دستاورد بزرگ باشیم.

حسین فتاحی بیان کرد: پیروز واقعی در انتخابات کاندیدایی است که هدفش اعتلای نظام است و تمام اقدامات وی جنبه الهی داشته باشد و در این عرصه از تخریب و توهین و افترا اجتناب کند و برای مردم شوق آفرین به شرکت در انتخابات و امیدوار کننده به آینده ایران اسلامی باشد.

رئیس دادگستری شهرستان شبستر در ادامه با ابراز امیدواری به اینکه انتخاباتی با بیشترین مشارکت و کمترین تخلف در شهرستان شبستر رقم بخورد، به اقدامات ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در احصاء جرایم انتخاباتی پرداخت و افزود: بدین منظور بر اساس قانون، کلیه جرایم در چهار مقطع قبل از شروع تبلیغات، روزهای قانونی تبلیغات قبل از اخذ رأی، روز اخذ رأی و پس از اخذ رأی احصاء شده است و نظارت‌های قانونی انجام می‌گیرد.

وی در ادامه با تشریح اینکه سیاست دادگستری شهرستان شبستر این است که در انتخابات، با اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم و تخلف و بالتبع آن تشکیل پرونده جلوگیری شود متذکر شد: دستگاه قضائی تلاش می‌کند ضمن پیشگیری از برخی تخلفات در حال وقوع ضمن تذکر لازم و اصلاح از تشکیل پرونده خودداری کند.

رئیس دادگستری شهرستان شبستر در بخش دیگری از سخنان خود بر استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ها در انتخابات تاکید و ابراز امیدواری کرد با اتخاذ سیاست‌های لازم شاهد افزایش استفاده از این ظرفیت در راستای تبیین برنامه‌های نامزدها و افزایش مشارکت باشیم.

فتاحی رئیس کل دادگستری شهرستان شبستر با یادآوری ظرفیت‌هایی که فضای مجازی پیش روی نامزدها و طرفداران آن‌ها قرار می‌دهد متذکر شد: اما ممکن است برخی از این فضا در صدد تخریب، ایجاد ناامیدی، دلسردی یا انتشار اخبار دروغ با هدف کاهش مشارکت برآیند که دستگاه قضائی حتماً بر این فضا نظارت دارد تا از فعالیت غیرقانونی صفحات مجازی غیرمجاز و فاقد مجوز جلوگیری شود.

وی افزود: تمام الفاظی که در انتخابات به کار برده می‌شود باید طبق قانون باشد و توهین و تخریب نباید صورت بگیرد همچنین نوع نگاه به انتخابات باید نگاه قانونی باشد و به گونه‌ای عمل شود که هیچ حاشیه برای نظام ایجاد نشده و خوراکی برای رسانه‌های معاند این و خارجی فراهم نشود.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید بر فضای مجازی نظارت جدی توسط دستگاه‌های متولی صورت بگیرد، افزود: آگاهی رسانی به مدیران پایگاه‌ها و کانال‌های خبری برای جلوگیری از اقداماتی که در آینده منتهی به وقوع جرم و تخلف می‌شود از دیگر اقداماتی است که مورد تاکید است.