آنچه باید درباره ارتباط تکان دهنده سلامت دهان و بیماری قلبی بدانید! – دسترسی پزشکی


سلامت دهان و دندان در مورد حفظ سلامت و تمیزی دندان ها و لثه است. آیا می دانستید عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند خطر بیماری قلبی شما را افزایش دهد؟ مطالعات متعدد ارتباط قوی بین سلامت دهان و دندان و سلامت قلب شما را نشان می دهد.

این مقاله مکانیسم های پشت ارتباط بین سلامت دهان و بیماری های قلبی عروقی را بررسی می کند.

سلامت دهان و بیماری قلبی: یک ارتباط شگفت انگیز

ما تمایل داریم به بیماری قلبی با توجه به عواملی مانند رژیم غذایی، ژنتیک و ورزش فکر کنیم. تحقیقات اخیر نشان می دهد که لثه ها و دندان های ما برای خطر بیماری قلبی ما ضروری هستند.

تحقیق در مورد ارتباط

علم پشت این پیوند چیست؟ طبق یک نظریه، باکتری هایی که باعث بیماری لثه می شوند ممکن است از طریق جریان خون حرکت کنند و به سایر اندام های بدن از جمله قلب برسند. این می تواند باعث التهاب و سایر مسائلی شود که افزایش می یابد بیماری قلبی. در مطالعات دیگر، همان باکتری مسئول بیماری لثه در شریان ها و ریه های بیماران قلبی یافت شد.

درک مکانیسم هایی که سلامت دهان و دندان و بیماری قلبی را به هم مرتبط می کند

تئوری های زیادی در مورد اینکه چگونه سلامت دهان و دندان می تواند بر بیماری قلبی تأثیر بگذارد وجود دارد. محققان معتقدند که بیماری لثه می تواند باعث التهاب شود که ممکن است منجر به التهاب شود آترواسکلروز. این وضعیت با تجمع پلاک در رگ های خونی مشخص می شود. برخی از محققان بر این باورند که بیماری لثه می تواند یک واکنش ایمنی ایجاد کند که به رگ های خونی و قلب آسیب می رساند.

پیشگیری مهم است

کلید سلامت دهان و دندان پیشگیری است. راه های زیادی برای پیشگیری از مشکلات سلامت دهان و دندان وجود دارد. با این حال، برخی از موثرترین آنها معاینات منظم دندانپزشکی هستند. عادات بهداشت دهان و دندان سالمو انتخاب های سبک زندگی مانند رژیم غذایی متعادل، ورزش و برنامه غذایی متعادل. ما جزئیات این استراتژی های پیشگیری را در این مقاله بررسی می کنیم و داستان های موفقیت واقعی را ارائه می دهیم.

معاینات منظم دندانپزشکی ضروری است.

  • حفظ سلامت دهان و دندان مستلزم معاینات منظم دندانپزشکی است. در طول این قرار ملاقات ها، شما دندانپزشک می تواند مشکلاتی مانند سرطان دهان، بیماری لثه و حفره ها را شناسایی و درمان کند. دندانپزشک شما ممکن است علاوه بر تمیز کردن و معاینات منظم، فلوراید و سیلانت های دندانی را توصیه کند.

ملزومات عادات خوب بهداشت دهان چیست؟

  • پیشگیری از مشکلات دهان نیازمند رعایت بهداشت دهان و دندان است. مسواک زدن دو بار در روز با استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید و نخ دندان کشیدن روزانه ضروری است. در صورت لزوم می توان از دهان شویه نیز استفاده کرد. استفاده از تکنیک صحیح برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دندان برای از بین بردن پلاک و جرم کمک می کند.

بهداشت دهان و دندان و تغذیه متعادل

  • ورزش و رژیم غذایی متعادل می تواند در حفظ سلامت دندان ها بسیار مهم باشد. غذاهای غنی از قند و اسید می توانند به دندان های شما آسیب وارد کنند و باعث پوسیدگی و بیماری های لثه شوند. پایبندی به گزینه های غذایی سالم مانند میوه ها، سبزیجات و پروتئین بدون چربی بهترین است. ورزش گردش خون را بهبود می بخشد و می تواند التهاب را کاهش دهد. این می تواند برای سلامت کلی شما و همچنین سلامت دهان و دندان مفید باشد.