آیین اتیان سوگند کارشناسان رسمی دادگستری استان مرکزی برگزار شد – | اخبار



به گزارش خبرنگار مهر، معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان مرکزی عصر یکشنبه در آئین اتیان سوگند کانون کارشناسان رسمی دادگستری این استان اظهار کرد: ارائه نظریه کارشناسی باید استوار و موثق باشد و همانند سد محکمی مانع فساد شود.

حجت الاسلام عباس قوسی تاکید کرد: انتظار است ۲۵ کارشناس رسمی جدید نیز در بازه زمانی تعیین شده و به صورت جامع و کامل نظریات کارشناسی خود را ارائه دهند.
وی گفت: همچنین نظم و انضباط و رعایت شئونات اسلامی سرلوحه اقدامات کارشناسان رسمی دادگستری قرار گیرد و اظهار نظرهای خلاف واقع نیز ارائه ندهند و در ارائه نظرها نیز از راهنمایی و مشورت‌های پیشکسوتان و کارشناسان این حوزه بهره گیری کنند.

نماینده دادسرای انتظامی قضات در امور نظارت و ارزشیابی قضات استان مرکزی بیان کرد: امید است کارشناسان رسمی دادگستری چنانچه در امور شهری ضعف و کاستی مشاهده کردند این موارد را به مسئولان دستگاه قضائی و قضات منعکس و مورد پیگیری قرار دهند تا نسبت به مسئولیت اجتماعی خود کوتاهی نکرده باشند.

حجت الاسلام قوسی با اشاره به اتیان سوگند از سوی کارشناسان رسمی دادگستری استان مرکزی گفت: در این آئین، سوگند به واجب الوجود یاد می‌شود که باید به مفهوم و آثار آن توجه کنیم چرا که خداوند نقض سوگند را به شدت نهی کرده همچنین تعهد و پایبندی نسبت به امانتداری و رازداری نیز باید مدنظر ویژه قرار گیرد.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان مرکزی نیز در این آئین بیان کرد: در حال حاضر دومین آئین اتیان سوگند کارشناسان رسمی دادگستری در سال جاری برگزار می‌شود که در آئین نخست ۶۵ نفر و اکنون نیز ۲۵ کارشناس در رشته‌های مختلف به جمع کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان مرکزی اضافه می‌شود.

علی مصلح آبادی افزود: با برگزاری این آئین، شمار کارشناسان رسمی دادگستری استان مرکزی به ۷۲۵ نفر در رشته‌های ثبتی، نقشه برداری، امور نفقه، برنامه ریزی شهری، تأسیسات ساختمانی، راه و ساختمان، لوازم خانگی و اداری ارتقا پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه حدود ۲۷ درصد کارشناسان رسمی دادگستری استان مرکزی خانم و مابقی آقا هستند، گفت: امید است روز به روز، شمار کارشناسان رسمی دادگستری افزایش پیدا کند و با تحقق این مهم به لحاظ وکیلی و کمی پاسخگوی نیازها به دستگاه قضائی، ارگان‌ها و عامه مردم باشیم و گزارشات با کیفیت بهتری در تمام ابعاد ارائه شود.

رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: امسال کمیسیون‌های آموزش، صلاحیت و رفع اختلاف به روز رسانی شده و بر اساس نظام نامه جدید، انتخابات هیأت رئیسه گروه‌ها تا اوایل آبان ماه برگزار می‌شود.