اجرای ۲۴ پروژه عمرانی روستایی با اعتبار ۲۸۶ میلیارد تومان – | اخبار



به گزارش خبرنگار مهر، رضا علیخانی بعدازظهر یکشنبه در همایش دهیاران استان با گرامیداشت دهه فجر با بیان اینکه مفاهیم ارزشمندی نظیر زیبایی، سادگی، آسایش و معنویت در روستاها موج می‌زند، بر لزوم سرمایه گذاری در روستاها برای تأمین تولیدات و خودکفایی تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت نقش اقتصادی، عمرانی و اجتماعی روستاها گفت: حل مشکلات جوامع شهری وابسته به مهاجرت معکوس به روستاها است و کلید رفع مشکلات نظیر حاشیه نشینی و معضلات اجتماعی در گرو برنامه‌های توسعه روستایی است.

وی بر لزوم سرمایه گذاری در ابعاد گردشگری، صنایع محلی وتقویت زیرساخت‌ها در روستاها برای نیل به مهاجرت معکوس تاکید کرد و گفت: رسیدگی به مشکلات اقتصادی، عمرانی و فرهنگی روستاها وظیفه دولت است و دهیاران و شوراها در بررسی این مسائل نقش مهمی دارند.

علیخانی یادآور شد: در حال حاضر سه هزار و ۶۰۰ روستا وجود دارد که دو هزار و ۴۷۵ روستا دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار هستند و در مجموع ۹۷ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش دهیاری‌ها قرار دارند.

وی شمار دهیاران را دو هزار و ۲۷۰ نفر اعلام کرد و گفت: هزار و ۳۶۷ دهیار به صورت نیمه وقت و مابقی به صورت تمام وقت در حال فعالیت هستند و ۲۹۵ نفر از دهیاران را بانوان تشکیل می‌دهند.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه ۳۱ دهیار دارای مدرک دکتری هستند، گفت: ۹۷۵ نفر دارای مدرک کارشناسی و ۳۷۵ نفر دارای مدرک کاردانی هستند.

وی با اظهار اینکه ۲۴ پروژه با ارزش ۲۸۶ میلیارد تومان سال جاری در روستاها اجرا شده است، گفت: پیگیری و تلاش مستمر برای رونق و رشد اقتصاد روستایی از مهمترین وظایف و توقعات از دهیاران است.

وی ایجاد درآمد پایدار، شناخت و بالفعل کردن استعدادها و پتانسیل‌های اقتصادی روستاها را از دیگر وظایف دهیاران برشمرد.