کشف ۱۶۴ میلیارد ریال کالای قاچاق توسط پلیس خراسان شمالی – | اخبار ایران و جهان



سعید مطهری زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه مبارزه با پدیده شوم قاچاق و برقراری امنیت اقتصادی در سطح استان، ۶۸۸ فقره پرونده جرایم اقتصادی کشف و ۶۴۶ نفر نیز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی‌شده‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی ادامه داد: تعداد ۴۵ فقره از این پرونده‌ها بالای یک میلیارد ریال بوده که با سرعت عمل و تلاش بی‌وقفه پلیس امنیت اقتصادی استان کشف‌شده است.

وی افزود: در ۹ ماهه امسال تعداد ۷۰۰ عدد انواع مواد محترقه قاچاق کشف‌شده که در بررسی‌های به‌عمل‌آمده به نسبت سال قبل ۲۶۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی همچنین به اقدامات صورت گرفته در حوزه قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی نیز اشاره کرد و افزود: در این بازه زمانی تعداد ۱۸ هزار و ۱۲۵ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی در سطح استان توسط همکاران من در پلیس امنیت اقتصادی استان کشف‌شده که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۶۸ درصدی همراه بوده است.

وی بابیان اینکه عده‌ای برای سودجویی بیشتر، سلامت افراد جامعه را از طریق فروش داروهای غیرمجاز و قاچاق به خطر می‌اندازند، تصریح کرد: در این رابطه نیز پلیس باقدرت ورود کرده به‌گونه‌ای که در طول ۹ ماهه امسال تعداد ۷۸ هزار و ۲۹۳ قلم دارو قاچاق و غیرمجاز کشف‌شده است.

سردار مطهری زاده با اشاره به اینکه در همین مدت تعداد ۱۶ دستگاه وسیله نقلیه شامل خودرو و موتورسیکلت قاچاق نیز توسط کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان کشف و به پارکینگ منتقل‌شده است، یادآور شد: این رقم نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۰۰ درصدی همراه بوده است.

وی همچنین بابیان اینکه در این بازه زمانی ۷۲ دستگاه انواع لوازم خانگی قاچاق هم در استان کشف‌شده است، گفت: در این مدت تعداد ۴۲۴ هزار و ۲۷ نخ انواع سیگار قاچاق نیز توسط کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی کشف و ضبط‌شده است.

سردار مطهری زاده به طرح‌های اجراشده توسط پلیس در رابطه با مبارزه با قاچاق نیز اشاره کرد و افزود: در این مدت ۱۰ مورد طرح برخورد با پدیده قاچاق توسط کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی به مرحله اجرا گذاشته‌شده است.

وی ادامه داد: در مجموع ارزش اموال کشف‌شده در سطح استان طی ۹ ماهه سال جاری ۱۶۴ میلیارد و ۱۸۳ میلیون و ۳۷۵ هزار ریال برآورد شده است که با بررسی‌های به‌عمل‌آمده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.