۱۳ هزار فرصت شغلی در خراسان جنوبی ایجاد شد – | اخبار



به گزارش خبرنگار مهر، سید صولت مرتضوی عصر پنج شنبه در شورای اداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عطر امام (ره) در جهان تشنه عدالت پیچیده است، اظهار کرد: خدا را سپاسگزاریم که عمرمان را در دوران انقلاب گذراندیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مقایسه خدمات دوران انقلاب اسلامی با قبل از انقلاب یک قیاس مع‌الفارق است و حتی با کشورهای هم تراز نیز قابل مقایسه نیست.

مرتضوی با تبیین پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در حوزه راه، راه آهن و ارتقا محورهای مواصلاتی بیان کرد: در بُعد علمی نیز امروزه دانشگاه‌های ما از نظر کمی و کیفی ارتقا شگرفی پیدا کرده است.

وی ادامه‌داد: امروز از ۱۳۰-۱۴۰ هزار دانشجو در دوران قبل از انقلاب اسلامی به پنج میلیون دانشجو رسیده‌ایم که بسیار ارزشمند است.

افزایش هشت برابری مستمری بگیران و بیمه شدگان تأمین اجتماعی

وزیر تعاون، کار، رفاه اجتماعی بیان‌کرد: جمعیت ما به دو و نیم برابر قبل از انقلاب رسیده ولی میزان بیمه شدگان تأمین اجتماعی نسبت به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هشت برابر شده است.

مرتضوی با اشاره به وضعیت برخی از کشورهای جهان اظهار کرد: کشوری چون ژاپن تعداد فوتی‌های روزانه ناشی از کرونای آن در همین حال حاضر بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر است در حالی که نه تحریم اقتصادی و نه هجمه‌های مختلف را دارند.

وی یادآور شد: کشور ما به همت و توان جوانان خود توانست در مقابله با کرونا واکسن برکت را تولید کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: علی رغم جنگ ترکیبی دشمن بر علیه ما، تراز تجاری کشور اکنون مثبت است در حالی که دولت سیزدهم اقتصاد را با تراز منفی یک درصد تحویل گرفت.

مرتضوی ادامه داد: امروز رشد اقتصادی کشور به ۳.۵ درصد رسیده است و هدف گذاری دولت رسیدن به رشد اقتصادی بالای هشت درصد است.

وی با اشاره به اینکه در سفرهای رئیس جمهور به خراسان جنوبی مصوبات بسیار خوبی در بخش‌های مختلف داشتیم، بیان‌کرد: خراسان جنوبی تعهد اشتغال ۱۰ هزار نفری را برای سال ۱۴۰۱ داشته است که تاکنون نزدیک ۱۳ هزار فرصت شغلی محقق شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: البته این نقطه به معنای پایان کار نیست چرا که خراسان جنوبی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد و می‌تواند بین پنج تا هشت درصد جمعیت کشور را در خود جای دهد.

حل مشکل اشتغال زمینه ساز رفع معضل ازدواج و مسکن

مرتضوی با تأکید بر اینکه تا پایان سال مالی – عمرانی در بخش‌های مختلف اعتبار و مبالغ خوبی به خراسان جنوبی ابلاغ خواهد شد، گفت: اگر مشکل اشتغال را حل کنیم در واقع معضل ازدواج و مسکن جوانان را حل کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه مبالغ خوبی از محل‌های مختلف چون صندوق توسعه ملی، صندوق پیشرفت و عدالت و…وجود دارد، بیان کرد: از محل صندوق عدالت و پیشرفت ۱۳۵ هزار میلیارد تومان برای استان‌های کشور در نظر گرفته شده است.

مرتضوی ادامه داد: دولت سرنوشت کشور را از نظر اقتصادی، فرهنگی و… به هیچ چیز گره نزده است و دست نیاز به سوی بیگانگان دراز نکرد.

وی با اشاره به تدوین اطلس سرمایه گذاری و اشتغال کشور یادآور شد: توصیه ما به شرکت‌های زیر مجموعه وزارتخانه بهره گیری از ظرفیت‌های استان‌هایی چون خراسان جنوبی برای سرمایه گذاری است.