افزایش جذب نیروهای بنیاد ملی نخبگان در دستگاه‌های دولتی – | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر، میثم شهبازی صبح شنبه در نشست بررسی مشکلات بنیاد نخبگان استان بوشهر اظهار داشت: هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان بعد از تعطیلی ۹ ساله به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد و در این راستا رئیس جمهور توجه ویژه‌ای به مطالبات این نهاد دارد.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان تغییر نگاه دولت به بنیاد نخبگان را مورد ستایش قرار داد و خاطر نشان کرد: باید از ظرفیتی که دولت برای بنیاد ملی نخبگان ایجاد کرده حداکثر استفاده شود.

شهبازی از استخدام نخبگان در دستگاه‌های اجرایی خبر داد و بیان کرد: نخستین گروه‌های این بنیاد برای استخدام در دستگاه‌های اجرایی استان‌ها دوره توانمندسازی را طی کرده است.

وی از افزایش جذب نیروهای بنیاد ملی نخبگان در دستگاه‌های دولتی، اجرایی و صنایع استراتژیک خبر داد و خاطر نشان کرد: جذب نخبگان در اعضای هیئت عملی دانشگاه‌ها از دیگر برنامه‌ها در حمایت از بنیاد ملی نخبگان است.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان با تأکید بر توجه به جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی استان‌ها تصریح کرد: حمایت استانداران از برنامه‌های بنیاد نخبگان ستودنی است.

شهبازی به مهاجرت نخبگان از استان‌ها به مرکز کشور خبر داد و بیان کرد: بسیاری از نخبگان بومی استان‌ها به مرکز کشور مهاجرت کردند که باید از این ظرفیت در حل مسائل استان‌ها توسط نخبگان بومی همان استان استفاده شود.

وی از نشست هم‌اندیشی نخبگان و استعدادهای برتر مناطق مختلف کشور مقیم تهران با استانداران و مسئولان بنیاد ملی نخبگان خبر داد و اضافه کرد: در این نشست‌ها مسئولان استانی با ظرفیت‌های نخبگان استان خود آشنا و از طرف دیگر نیز نخبگان استان‌ها برای حل مسائل منطقه و استان خود ترغیب و تشویق می‌شود.

وی ضمن معرفی رئیس جدید بنیاد نخبگان استان بوشهر، اظهار داشت: خانم میروکیلی به‌عنوان سرپرست بنیاد نخبگان استان بوشهر معرفی می‌شود و خدمات الله کرم اخلاقی رئیس قبلی بنیاد نخبگان استان بوشهر قابل تقدیر و ستایش است.