چگونه از افزایش وزن در تعطیلات جلوگیری کنیم


چگونه از افزایش وزن در تعطیلات جلوگیری کنیم

این شیرینی نیست که از دست داده اید تعطیلات شما را به یاد ماندنی می کند، بلکه اوقات زیبایی است که با عزیزان خود گذرانده اید. ما به شما می گوییم که چگونه در تعطیلات به جز غذاهایی که منجر به افزایش وزن می شوند، روی همه چیز تمرکز کنید.

یک چارچوب ذهنی مشتاق و مثبت داشته باشید: “شروع خوب نیمه تمام است” این باور که در تعطیلات خود مطمئناً وزن اضافه خواهید کرد، باعث می شود که وزن بیشتری نسبت به رژیم غذایی خود داشته باشید. بنابراین، با عاقلانه بودن در انتخاب گزینه های غذایی خود که می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند، یک “نگرش مثبت با اراده” برای حفظ وزن خود لازم است.

رژیم غذایی تعطیلات خود را برنامه ریزی کنید: همانطور که سفر خود را بسیار دقیق و بدون چشم پوشی از اشیاء با ارزش خود برنامه ریزی کرده اید، سلامت خود را نیز به عنوان یک دارایی در نظر بگیرید و غذای خود را برای مقصد تعطیلات خود برنامه ریزی کنید. غذای اصلی مقصد خود را بیابید و از تمام تخیل خود استفاده کنید که چگونه می توان آن را سالم، به راحتی در دسترس و مفید ساخت. برای میوه ها و سبزیجات، در سراسر جهان سالم، مغذی و با طراوت باقی می ماند. از نوشیدنی های پرکالری، آب میوه های کنسرو شده خودداری کنید و مصرف آب زیاد در طول روز را فراموش نکنید.

عاقلانه بنوشید: الکل راهی مطمئن برای به دست آوردن “کالری خالص” بدون تغذیه است. برای هر نوشیدنی الکلی یک لیوان آب بنوشید، این کار شما را کند می کند. از الکل، نوشابه‌های گازدار، نوشیدنی‌های طعم‌دار، نوشیدنی‌های ورزشی راحت استفاده کنید زیرا قند زیادی دارند و محتوای سدیم زیادی دارند. آب بهترین نوشیدنی است که برعکس به کاهش وزن کمک می کند. همچنین از مصرف غذاها و نوشیدنی های بسیار فرآوری شده یا شیرین خودداری کنید.

فعال بمانید: تعطیلات قطعا زمانی برای استراحت است، اما زمانی که تمرینات سبک را در میان یک محیط جدید و شاد انجام دهید، آرامش و تجدید قوا به اوج خود می رسد. پیاده روی روزانه به مدت حداقل 45 دقیقه می تواند با رژیم غذایی تعطیلات شما معجزه کند. پیاده‌روی، دویدن، شنا کردن، وقتی در فضایی آرام‌تر و جدیدتر انجام شود، همگی بسیار سرگرم‌کننده می‌شوند.

نگه داشتن یک مجله: در پایان هر روز، تجربیات خود را از کل روز در یادداشت بنویسید. با گذشت هر روز احساسات خود را بیان کنید و همچنین میزان غذا و فعالیت روزانه خود را یادداشت کنید. ژورنال ها راه بسیار خوبی برای یادداشت کردن تجربیات و همچنین ارزیابی خود هستند.

گرسنه جشن نگیرید: در طول روز به طور مداوم غذای سالم مصرف کنید و از گرسنگی بیش از 2 ساعت اجتناب کنید. گرسنگی باعث می شود بیش از حد نیاز غذا بخورید و همچنین باعث تشدید گرسنگی و ولع می شود! از این رو، داشتن چیزی سبک و سالم در فواصل زمانی کوتاه بسیار مهم است.

از ابر خلقی عبور کنید: تحقیقات نشان داده است که هر نوع هوس یا نوسانات خلقی تنها 10 دقیقه طول می کشد. حواس خود را با یک تلویزیون، تماس با دوست، سرگرمی مورد علاقه خود و غیره پرت کنید تا ابر هوس شما را بگذرانید.

عجله نکنید: از تعطیلات خود لذت ببرید، از جشن خود لذت ببرید. سرعت خود را بررسی کنید، سرعت خود را کاهش دهید. هر طعم و عطر غذای خود را بچشید. متوجه خواهید شد که وقتی آگاهانه غذا می خورید و هر لقمه از غذای خود را تجربه می کنید سیر می شوید. پس از همه، تعطیلات برای این منظور است.

در زمان هند منتشر شده است