برپایی نمایشگاه و بازارچه زنجیره‌ای در مبادی ورودی گیلان – | اخبار



به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر چهارشنبه در نشست ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان گیلان، اظهار کرد: گیلان در شش ماه نخست سال حضور ۵۲ میلیون مسافر را تجربه کرد و بیش از ۴۲ میلیون گردشگر در این استان اقامت کردند که آمار قابل توجهی است و این رقم در نوروز بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به قرارگیری در آستانه اعیاد شعبانیه و ایام نوروز، افزود: با توجه به مناسبت‌های پیش رو انتظار می‌رود موج سفر در گیلان بسیار بالا باشد و لذا برای پذیرش از مسافران و گردشگران همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند.

استاندار گیلان با تاکید بر تسهیل بخشی امور ترافیکی در ورودی‌های استان، بیان کرد: مقدمات تسهیل بخشی حضور مسافرین در گیلان فراهم شده تا گردشگران سفر خاص و خاطره انگیزی را در استان تجربه کنند.

عباسی از آمادگی گیلان برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد و اضافه کرد: مقدمات پذیرایی از گردشگران نوروزی با تشکیل ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شکل رسمی به خود گرفت.

وی از برپایی بازارچه‌های دائمی فروش صنایع دستی در ورودی شهرستان‌های گیلان خبر داد و افزود: با برپایی نمایشگاه عرضه محصولات صنایع در گیلان می‌تواند ضمن معرفی توانمندی‌های این هنر اصیل گیلانی، منجر به رونق اقتصادی و کسب و کار می‌شود.

استاندار گیلان با تاکید بر میزبانی آبرومند برای مسافرین و گردشگران، بیان کرد: ظرفیت‌های اقامتی گیلان خوب است ولی باید از مرکز محوری در بیاید.

عباسی با انتقاد از عدم حضور برخی فرمانداران در ستاد کارگروه تسهیل سفرهای نوروزی استان، اضافه کرد: غیبت مدیران و بویژه فرمانداران در جلسات مهم استان پذیرفته نیست.

وی با تاکید بر انسجام بخشی و وحدت رویه در انجام کارها، افزود: وجود وحدت، یکپارچگی و هم پوشانی در کار منجر به توفیقات و گره گشایی می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه شرایط برای میزبانی خاطره انگیز و باشکوه گردشگران در استان فراهم شود، گفت: همه مدیران دستگاه‌ها، فرمانداران، شهرداران و مدیران روستایی در تسهیل بخشی سفرهای نوروزی و میزبانی خوب و خاطره انگیز برای مسافران دخیل و سهیم هستند.

عباسی با تاکید بر نظارت جدی روی عملکرد نانوایی‌ها، کسبه و بازاریان، بیان کرد: نظارت بر عملکرد اصناف و نانوایی به صورت جدی و مستمر صورت گیرد.

وی از برپایی نمایشگاه و بازارچه زنجیره‌ای در مبادی ورودی استان گیلان خبر داد و افزود: در این نمایشگاه‌ها محصولات و تولیدات مختص استان گیلان به معرض نمایش گذاشته شود.

استاندار گیلان، رشتی دوزی را نمادی از صنایع دستی این استان برشمرد و بیان کرد: معرفی تولیدات و محصولات صنایع دستی استان گیلان از مهم‌ترین اهداف برپایی نمایشگاه است.

عباسی با بیان اینکه از کارهای یک نواختی و کلیشه‌ای باید فاصله گرفت، گفت: خلق نوآوری و ابتکار در فروش محصولات و تولیدات ویژه استان گیلان در نوروز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر رعایت حفظ عفاف و حجاب از سوی مسافران و گردشگران، افزود: با پدیده بی حجابی و هتک حرمت به عفت و حیا در سفرها برخورد شود.