مزایای Baddha Padmasana – وبلاگ من


آیا تا به حال در مورد زندگی روزمره خود احساس استرس می کنید؟ آیا دوست دارید راهی طبیعی برای دستیابی به تعادل در زندگی خود پیدا کنید؟ یوگا راه حل این مشکل است. یوگا را می توان در مکانی آرام و ساکت انجام داد. اوپانیشادهای یوگا اغلب می توانند بر اهمیت راحت بودن، حفظ وضعیت بدنی محکم و آرام نگه داشتن ذهن و قلب قبل از شروع ژست تاکید کنند. Baddha padmasana، ژست نشسته با پاهای ضربدری، یک مثال است. این برای کمک به مدیتیشن (Dhyana)، تمرکز، و تحقق خود طراحی شده است. 1،2 اکنون، بیایید در مورد فواید و اهمیت بادها پادمسانا برای سلامتی بیشتر بدانیم.

می پرسی بدها پادمسانا چیست؟

Baddha مترادف “محصول” است و پادما به “لوتوس” اشاره دارد. این آسانا را می توان ژست نیلوفر آبی یا نیلوفر قفل شده نیز نامید. Baddha Padmasana، یا ژست ضد Ardha matsyendrasana، Baddha Padmasana است. آسانا ضد باید بلافاصله پس از Ardha matsyendrasana انجام شود. این آسانا به شما کمک می کند تا کاملاً تمرکز کنید و پتانسیل خود را برآورده کنید. این آسانا برای پرانایاما توصیه می شود. Baddha padmasana را می توان به آرامی و نه با اجبار در حد بدن انجام داد.

چگونه آن را انجام دهید؟

با دراز کشیدن صاف و پاهای خود در جلو شروع کنید. مراحل زیر را دنبال کنید تا از محدودیت های بدن خود آگاه شوید.

ممکن است لازم باشد زانوی راست خود را خم کنید، پای خود را روی ران چپ خود قرار دهید و سپس در موقعیت مورد نظر قرار بگیرید. شما ممکن است پای خود را بگذارید، بنابراین پاشنه پا با ناحیه نزدیک ناو تماس می گیرد. پای چپ را روی پای راست خود قرار دهید و آن را خم کنید.

در صورت امکان، زمین را با زانوهای خود لمس کنید.

حالا بازوهایتان را دور کمرتان بپیچید و انگشتان پا را با دست مخالف بگیرید.

قفسه سینه خود را به سمت جلو نگه دارید و چانه خود را قفل کنید.

زوج های متاهل باید به نوک بینی خود نگاه کنند، در حالی که دیگران باید روی وسط ابروهای خود تمرکز کنند. 4

به خصوص مهم این است که توجه داشته باشید که کدام دست اول نگه داشته می شود. پای چپ باید روی پای راست ضربدری شود. اگر این اتفاق افتاد، بازوی چپ باید به عقب کشیده شود تا انگشت پای راست را بگیرد. 4

در طول آسانا، نفس عمیق بکشید. شما می توانید هر تعداد که دوست دارید انجام دهید. 4. در حین انجام این آسانا، ستون فقرات خود را صاف نگه دارید. اگر نگه داشتن این ژست برایتان سخت است، می توانید از کوسن استفاده کنید. 3

تو چی میدونی؟

برای برخی از حقایق جالب در مورد Baddha Padmasana، لطفاً بخوانید:

Baddha Padmasana به نسخه سنتی وضعیت نیلوفر آبی اشاره دارد. این نسخه پیشرفته پوزیشن نیلوفر آبی است.

وضعیت بدن بادها پادماسانا شبیه نماد بی نهایت است.

فواید بادها پادمسانا –

آساناهای یوگا می توانند سلامت و رفاه کلی شما را بهبود بخشند. فواید پوزیشن یوگا بادها پادماسانا مانند وضعیت نیلوفر آبی است. اینها برخی از کمک ها هستند:

از Baddha Padmasana برای کاهش زانو درد استفاده کنید

Gope 2013 متوجه شد که ژست‌های پادماسانا پاها را در جای خود قفل می‌کنند، شبیه به پادماسانا. این ممکن است فشار بین عضلات را کاهش دهد و میکروسیرکولاسیون را افزایش دهد. با توجه به موقعیت منحصر به فرد زانو، فضاهای بین غضروفی در زانو می توانند میکروسیرکولاسیون را بهبود بخشند و درد پا را برای بیماران مبتلا به سندرم کمپارتمان فعالیت مزمن یا آرتریت کمپارتمان جانبی التیام بخشند. همچنین، اکسیژن رسانی می تواند به از بین بردن رادیکال های آزاد محلی کمک کند. Baddha Padma ممکن است اثرات مشابهی بر روی انسان داشته باشد. با این حال، ممکن است هنوز نیاز به انجام تحقیقات مناسب باشد.

فواید بادها پادمسانا در مدیریت دیابت:

کومار و همکاران کومار و همکاران این می تواند نشان دهد که بادها پادماسانا اثرات مشابهی با پادماسانا دارد و ممکن است برای بیماران دیابتی مفید باشد. 6 اما اگر مشکل دیابت دارید، با پزشک خود مشورت کنید.

مزایای اضافی Baddha Padmasana

ممکن است به بهبود تمرکز کمک کند.

می تواند به شما در یافتن آرامش درونی کمک کند.

می تواند گردش خون در ناحیه لگن را بهبود بخشد.

می تواند درد کمر، بازو، شانه و بازو را مدیریت کند. 3

این یک راه عالی برای خلاص شدن از شر مشکلات معده است.

می تواند برخی از فواید سلامتی برای کبد داشته باشد.

می تواند به بهبود هضم کمک کند.

می تواند به بهبودی از فتق کمک کند.

این آسانا می تواند برای زنانی که از افسردگی پس از زایمان بهبود می یابند مفید باشد. 7