مزایای Supta Baddha Conasana – وبلاگ من


رویکرد جامع یوگا دلیل محبوبیت آن است. این شامل انواع رشته های معنوی است که بسیاری از آنها در هند سرچشمه گرفته اند. در حال حاضر در هند و همچنین در خارج از کشور گسترش یافته است. Gupta Baddha Konasana یکی از این آساناها است که دارای مزایای کلی است. سوپتا بودا کوناسانا یک حالت آرامش بخش است.

سوپتا بادها کوناسانا چیست؟

سوپتا بادها کوناسانا یا حالت زاویه‌دار خمیده، باسن را باز می‌کند و به آرامش بدن کمک می‌کند. 1 این حالت می تواند باسن، کشاله ران و ران شما را باز کند. این حالت همچنین باعث آرامش عضلات کف لگن می شود که از اندام های لگن حمایت می کنند. کمر را شل می کند و ستون فقرات را کش می دهد. گردش خون را تقویت می کند و تنش را در قسمت پایین کمر کاهش می دهد.

چگونه آن را انجام دهید؟

شما باید در اجرای سوپرا سادا کوناسانا راحت باشید.

همانطور که روی زمین می نشینید، پاهای خود را در مقابل خود دراز کنید.

پای راست خود را در مرکز نگه دارید و زانوی راست خود را خم کنید به طوری که پاشنه راست شما پرینه شما (ناحیه بین ران ها) را لمس کند.

زانوی چپ خود را به گونه ای خم کنید که پای چپ کف پای راست شما را لمس کند.

پاهایتان را با دست بگیرید و مطمئن شوید که پاهایتان موازی با زمین هستند.

تا جایی که می توانید ستون فقرات خود را صاف کنید. اکنون شما در baddha Konasana (ژست زاویه محدود) هستید.

می توانید آرنج خود را با آرنج راست و چپ خود نگه دارید. اکنون، می توانید به آرامی به پشت در حالت فوق العاده خوب کوناسانا بیفتید.

نفس های عمیق و آهسته بکشید و سپس استراحت کنید.

دست های خود را در دو طرف یا ران ها قرار دهید.

پس از آماده شدن، قبل از اینکه پاهای خود را به سمت جلو حرکت دهید، با احتیاط بنشینید.

تغییرات: اگر با ژست مشکل دارید، می توانید انواع مختلف سوپتابادا کوناسانا را امتحان کنید. از این تغییرات می توان برای اصلاح آسانا استفاده کرد.

برای حمایت از ماهیچه های سفت، می توانید روی یک تکیه گاه یا بالش بنشینید.

یک بالش یا تکیه گاه را می توان زیر سر یا پشت شما قرار داد.

تکیه گاه ها را زیر زانوها قرار دهید. 4، 5،

تو چی میدونی؟

خواندن اطلاعاتی در مورد تاریخچه این آسانا ارزش دارد. اینها حقایق جالبی هستند.

نام سوپتا بودا کوناسانا از سانسکریت گرفته شده است، جایی که گوپتا به دراز کشیدن اشاره دارد، بودا محدود است، کونا یک زاویه است و آسانا به معنای حالت است.

این یک ارتباط قرون وسطایی دارد زیرا بهادراسانا، یک صندلی مراقبه، نام خود را از Bhadra به معنای تاج و تخت گرفته است. در شرح داده شده است هاتا یوگا پرادیپیکا، متنی متعلق به قرن پانزدهم.

فواید سوپتا بادها کوناسانا

سوتا بودا کوناسانا ممکن است از بسیاری جهات مفید باشد. برخی از این موارد عبارتند از:

سینگ و همکاران 2021). سینگ و همکاران این فواید را می توان با تمرین منظم سوپتابادا کوناسانا و سایر تمرینات ترکیبی یوگا به دست آورد. ممکن است به زنان مبتلا به PCOS کمک کند تا علائم خود را کاهش دهند. 1 اما، ممکن است تحقیقات بیشتری لازم باشد.

فواید بارداری سوپتا بادها کوناسانا

ترکیب سوپتا بادها کوناسانا با سایر تمرینات یوگا ممکن است برای زنان باردار مفید باشد. Sengupta (2014) مزایای آن را در هفته 35 مورد بررسی قرار داد. ممکن است با باز کردن قسمت بالایی قفسه سینه، تنفس را بهبود بخشد. ممکن است گردش خون را بهبود بخشد، ذهن را آرام کند و تمرکز را ایجاد کند. 3

اگرچه این مطالعه فواید بالقوه زیادی دارد، اما بهتر است قبل از ورزش کردن یا وضعیت خود در دوران بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

گرگرفتگی: فواید سوپتا بادها کوناسانا

کوهن و همکاران نتایج اولیه آنها نشان می دهد که گرگرفتگی می تواند از نظر شدت و دفعات کاهش یابد. همچنین کیفیت خواب و کیفیت زندگی این زنان را بهبود می بخشد. یک مطالعه تصادفی کنترل شده قابل توجه تر برای بررسی اثربخشی این یوگا برای درمان گرگرفتگی توصیه می شود.

دردهای قاعدگی: فواید سوپتا بادها کوناسانا

گوروپراساد و همکاران گوروپراساد و همکاران در سال 2019 اثرات وضعیت‌های یوگایک مانند سوپرا بادها کوناسانا و تمرینات فیزیوتراپی بر دردهای شدید قاعدگی بررسی شد. بیماران مبتلا به گرفتگی دردناک، کاهش فوری درد را تجربه کردند. ممکن است نشانه ای باشد که بیماران مبتلا به گرفتگی دردناک کاهش سریع درد را تجربه کردند. 7 با این حال، مطالعات بیشتری را می توان برای تایید اثرات انجام داد.