ونزوئلا بر تداوم کمک رسانی به زلزله زدگان سوری تاکید کرد – | اخبار



به گزارش به نقل از روسیا الیوم، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در گفتگوی تلفنی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه بر ایستادگی دولت و ملت ونزوئلا در کنار زلزله زدگان سوری تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، نیکلاس مادورو شامگاه دوشنبه در گفتگوی تلفنی با بشار اسد آمادگی کاراکاس را برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به سوریه جهت پشت سر گذاشتن این فاجعه ابراز کرد.

از سوی دیگر، بشار اسد هم گفت که تیم‌های امداد و نجات و کمک‌های بشردوستانه ونزوئلا و شماری دیگر از کشورهای عربی و خارجی در حمایت از تلاش‌های دولت سوریه برای عبور از این حادثه سهم شایانی داشته و مورد تقدیر مردم سوریه است.

این در حالی است که بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دیدار با «مارتین گریفیتس» هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در امور انسانی، امدادرسانی و شرایط اضطراری بر ضرورت ارسال کمک‌های فوری به کل مناطق سوریه از جمله مناطق اشغالی و تحت کنترل گروه‌های تروریستی مسلح تأکید کرد.

وی همچنین بر اهمیت تمرکز تلاش‌های بین المللی برای کمک به بازسازی زیرساخت‌ها در سوریه تأکید کرد و آن را یک ضرورت حیاتی برای زندگی مردم سوریه و بازگشت پناهندگان سوری به شهرها و مناطق خود برشمرد.

هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در امور انسانی، امدادرسانی و شرایط اضطراری هم به پاسخگویی سریع دولت سوریه و اقدامات امدادی آن اشاره و تأکید کرد که سازمان ملل برای حمایت از عملیات امدادی و تأمین نیازهای شهروندان سوری تلاش می‌کند.

گفتنی است در جریان زمین لرزه ۷.۷ ریشتری که ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه گذشته به وقوع پیوست خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها در مناطق گسترده‌ای از سوریه و ترکیه وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند.

وزارت امور خارجه سوریه هم پیش از این خواستار کمک به این کشور در زمینه جستجوی بازماندگان، نجات افراد گرفتار زیر آوار و ارائه کمک‌های غذایی و بهداشتی و آذوقه به آسیب دیدگان از زلزله در سراسر این کشور شده بود.

وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سوریه از کشورهای عضو سازمان ملل متحد، دبیرخانه سازمان، آژانس‌ها و صندوق‌های تخصصی آن، کمیته بین المللی صلیب سرخ و از سایر سازمان‌های بین المللی دولتی و غیردولتی درخواست می‌کند که دست یاری داده و از تلاش‌های دولت سوریه در مواجهه با این فاجعه انسانی حمایت کنند.

این وزارتخانه در ادامه از کشورها و سازمان‌هایی که همبستگی خود را با سوریه و مردم آن ابراز و با قربانیان این زلزله ویرانگر ابراز همدردی کردند و همچنین تمایل خود را برای کمک به مردم سوریه اعلام کردند، تشکر و قدردانی کرد.