امداد رسانی به ۷۰۰ حادثه دیده برف و کولاک در تربت حیدریه – | اخبار



محمد امانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی ریزش برف و بوران شدید شب گذشته در مسیر تربت‌حیدریه به مشهد که مانع دید رانندگان در جاده ترانزیتی تربت‌حیدریه شد، با تلاش امدادرسانان هلال‌احمر، ۷۶ دستگاه خودرو که به دلایل مختلف توان تردد ندشتند، رهاسازی و به ۷۰۰ نفر سرنشینان آنها امدادرسانی، شد.

رئیس جمعیت هلال احمر تربت‌حیدریه افزود: از عصر دیروز که بارشها آغاز شد، امداد گران تا حوالی بامداد امروز در ۲ پایگاه کامه و گرماب به استعداد پنج نفر در هر پایگاه مشغول خدمت رسانی بودند.

وی تاکید کرد: به دلیل افزایش میزان بارش و کولاک شدید که مانع کاهش افق دید رانندگان شد، سه تیم کمکی دیگر به استعداد هر تیم سه نفر، سه دستگاه خودروی کمک‌دار به همراه ۱۰ نفر نیروی دیگر از تربت‌حیدریه به منطقه اعزام و در بخش رخ و کدکن به کار امدادرسانی مشغول شدند.

امانی گفت: امدادگران تا حوالی صبح امروز ۷۶ دستگاه خودروی عبوری را که به دلایل مختلف در را مانده یا دچار مشکل فنی شده بودند را، آزادسازی و در پیوند با این مهم به ۷۰۰ نفر سرنشین آنها امدادرسانی، ارائه کمک‌های اولیه، واگذاری پتو و خوراکی انجام شد و حتی برخی را برای اسکان موقت به چادرهای هلال‌احمر، مساجد و مراکز از قبل تعبیه شده در رخ، هدایت کردند.

واژگونی ۲ دستگاه خودرو

در همین رابطه بخشدار جلگه رخ نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی اولیه هواشناسی، به کلیه دهیاران اعلام آماده باش و تا صبح امروز ۴۵ نفر اعم از دهیار، پرسنل بخشداری و نیروهای مردمی مشغول پذیرایی و اسکان یک صد نفر در زینبیه، مسجد امام سجاد (ع) و تعدادی منزل شخصی بودند.

حیدر میرزابیگی با وجود واژگونی ۲ دستگاه خودرو، خوشبختانه نه در جاده و نه در داخل منطقه هیچ تلفات انسانی نداشتیم.

وی تصریح کرد: اکنون تمام راه‌های روستایی باز اما رانندگان باید با احتیاط رانندگی کنند و خسارتهای احتمالی به کشاورزان و دامداران نیز در دست بررسی و ظرف روزهای آینده اعلام خواهد شد.

تلفات انسانی در پی بارش برف و کولاک نداشته ایم

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تربت‌حیدریه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار رضایت از تلاش شبانه‌روزی تمام عوامل امدادرسانی که در طول شب گذشته تا امروز تلاش خود را برای باز نگه داشتن جاده ترانزیت تربت‌حیدریه به سمت مشهد و گناباد مبذول داشتند، گفت: این تلاش‌ها موجب شد حتی با یک تلفات انسانی مواجه نشویم و در حد بضاعت و توان خود با توزیع پتو و غذای گرم و مختصر از راه ماندگان پذیرایی کردیم.

سیدعلی موسوی افزود: تنها چالش شب گذشته وجود کولاک و بوران شدید بود که مأموران راهداری بعد هر مرحله تیغ زنی و برف روبی باید مجدداً به عقب بازگشته و همین کار را تکرار تا رانندگان به ادامه مسیر خود با آسودگی ادامه دهند.

وی در بیان میزان خسارت مالی به اهالی رخ و کدکن نیز اظهار کرد: رقم دقیق آن غالباً بعد ۲۴ ساعت اعلام خواهد شد.

مسیر جاده تربت حیدریه به سمت مشهد و گناباد باز است

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت‌حیدریه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با تلاش همکاران اکنون مسیر تربت حیدریه به سمت مشهد و گناباد باز و مشکل خاصی وجود ندارد.

علیرضا کرباسی افزود: به رانندگان، مسافران و زائران امام رضا (ع) توصیه می‌شود قبل از رانندگی علاوه بر زنجیر چرخ، سیستم گرمایشی خودروی خود را کنترل کرده و از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.