ریواس: موارد استفاده، فواید، عوارض جانبی


شاید تعجب کنید که مردم باستان از گیاهان مختلف برای درمان و زندگی سالم استفاده می کردند. ریواس، همچنین به عنوان Rhei یا Dahung شناخته می شود، یکی از این گیاهان است. ریزوم آن از سال 270 قبل از میلاد در چین مورد استفاده دارویی قرار گرفته است. 1 طبق تحقیقات علمی، ریواس بخشی از رودیوم ال. 1 60 گونه ریواس در سراسر جهان وجود دارد. ریواس را می توان در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و چین کشت کرد. 1 همچنین می تواند در منطقه هیمالیا هند رشد کند.

ریواس، گیاهی چند ساله، دارای ریشه های ضخیم و شاخه های راست با خوشه های گل سفید-سبز یا بنفش-قرمز است. آنها سمی و مثلثی هستند، بنابراین نمی توان آنها را خورد. ساقه های بلند و گوشتی این گیاه خوراکی بوده و قابل پختن است. آنها به دلیل طعم تلخ خود مشهور هستند.

معمولاً در اواسط تا اواخر بهار در آب و هوای معتدل برداشت می شود. نهال ریواس را می توان تقریباً در دو سال برداشت کرد. طول ساقه های ریواس در این نقطه به 12-18 اینچ می رسد. آنها معمولا به دلیل آنتوسیانین ها مایل به قرمز تا سبز روشن هستند. به پیمایش ادامه دهید تا درباره مزایای سلامتی و تغذیه ای ریواس بیشتر بدانید!

خواص ریواس:

خواص دارویی ریواس به شرح زیر است: 1

ممکن است دارای خواصی باشد که می تواند رشد و گسترش سلول های سرطانی را متوقف کند.

ممکن است از پوشش داخلی روده محافظت کند. همچنین ممکن است به حفظ باکتری های خوب روده کمک کند.

می توان از آن برای جلوگیری از رشد فیبرهای غیر طبیعی در کبد و کلیه استفاده کرد. ممکن است خواص ضد التهابی داشته باشد. ممکن است خواص ضد باکتریایی داشته باشد.

کاربردهای بالقوه ریواس برای بهبود سلامت کلی:

اینها برخی از فوایدی هستند که ثابت شده برای سلامتی شما مفید هستند.

کاربردهای بالقوه ریواس در یبوست

یبوست زمانی است که دفع مدفوع دشوار می شود. بررسی 2020 هونگ شیانگ نشان داد که پودر ریواس و روغن نعناع می‌توانند به طور موثری یبوست ناشی از دیابت نوع دوم، سکته مغزی حاد و آسیب‌های سینه‌ای را تسکین دهند. 1 ریواس ممکن است توانایی برزخی قوی داشته باشد که می تواند به یبوست کمک کند. نمی تواند جایگزین داروهای جایگزین شود. قبل از اینکه ریواس را برای یبوست امتحان کنید، با پزشک خود مشورت کنید.

کاربردهای بالقوه ریواس در روده

نقش روده در هضم و جذب بسیار مهم است. باکتری های روده به هضم در روده کمک می کنند. مطالعه سال 2020 هونگ شیانگ نشان داد که ریواس انقباضات روده و حرکت را تحریک می کند که هضم را تقویت می کند. تعادل میکروبیوم را در روده تنظیم می کند. سد مخاطی روده یک سد محافظ است که از بدن در برابر ارگانیسم های بیماری زا محافظت می کند. این شامل یک دیوار اپیتلیال، یک حصار ایمنی و یک دیوار شیمیایی است. این مطالعه نشان می دهد که ریواس می تواند از این سد مخاطی روده محافظت کند. 1 با این حال، شما نباید با ریواس خود درمانی کنید. قبل از خوردن ریواس، بهتر است در مورد فواید سلامتی با پزشک خود مشورت کنید.

کاربردهای بالقوه ریواس برای مبارزه با عفونت های میکروبی

سپسیس می تواند یک عفونت میکروبی باشد که می تواند به سیستم گوارش آسیب برساند. تهاجم باکتری ها می تواند باعث اختلال در عملکرد سیستم ایمنی شود و روند لخته شدن را مختل کند. مطالعه 2020 هونگ شیانگ نشان داد که ریواس می تواند با از بین بردن دیواره های سلولی از عفونت میکروبی جلوگیری کند. این مطالعه همچنین نشان داد که ریواس می تواند از ایجاد مقاومت باکتری ها در برابر هر دارویی جلوگیری کند. ریواس ممکن است به تسکین علائم سپسیس و همچنین محافظت از بدن در برابر عفونت های میکروبی کمک کند. 1

کاربردهای بالقوه ریواس در فیبروز

فیبروز تشکیل فیبرهای غیر طبیعی در اندام های مختلف است. فیبروز را می توان در بیماران مبتلا به بیماری کلیوی، آسیب کبدی یا بیماری های ریوی مشاهده کرد. مطالعه 2020 هونگ شیانگ نشان داد که ریواس می تواند از تشکیل الیاف جلوگیری کند. ممکن است پیشرفت بیماری را کند کند. اگر از ریواس برای درمان عارضه زمینه‌ای استفاده نکنید، مفید خواهد بود. بهتر است در مورد فواید و کاربرد ریواس برای بیماری زمینه ای خود با پزشک صحبت کنید.

کاربردهای بالقوه ریواس در پانکراتیت حاد شدید

یک وضعیت پزشکی که در آن پانکراس متورم می شود پانکراتیت حاد شدید (SAP) است. اگر به درستی درمان نشود، می تواند منجر به اختلال عملکرد چند اندام شود. مطالعه 2020 Hong Xiang نشان داد که ریواس می تواند با SAP برای افزایش اثربخشی درمان استفاده شود. 1 اگر SAP دارید، با ریواس خوددرمانی نکنید. قبل از شروع مصرف دارو در مورد فواید دارویی ریواس با پزشک مشورت کنید.

کاربردهای بالقوه ریواس برای درمان سرطان

سرطان زمانی است که سلول های بدن به طور غیرقابل کنترلی رشد و تکثیر می شوند. می تواند به اندام های دیگر سرایت کند و هر عضوی را تحت تاثیر قرار دهد. مطالعه 2020 هونگ شیانگ نشان داد که ریواس حاوی ماده ای به نام امودین است که می تواند از تکثیر و گسترش سلول های سرطانی جلوگیری کند. همچنین دارای راین است که می تواند عرضه مواد مغذی به سلول های تومور را کاهش دهد و باعث مرگ سلولی شود. 1 یافته ها نشان می دهد که ریواس می تواند به درمان سرطان کمک کند. نباید به جای درمان مداوم استفاده شود. قبل از مصرف ریواس، لطفاً با پزشک خود در مورد خواص دارویی آن مشورت کنید.

سایر کاربردهای احتمالی ریواس

اینها برخی دیگر از کاربردهای دارویی احتمالی ریواس هستند:

بیماران دیابتی نوع 2 ممکن است ریواس را در کاهش سطح قند خون مفید بدانند. بیماران دیابتی نوع 2 ممکن است عصاره ریزوم را به صورت خوراکی دریافت کنند. می تواند به کاهش وزن اضافی بدن و سطح گلوکز ناشتا کمک کند. 1

می توان از آن به صورت مایع برای از بین بردن مسمومیت ناشی از مسمومیت با آفت کش های ارگانوفسفره استفاده کرد. برای حذف مواد سمی می توان آنها را با پودر مونت موریلونیت مخلوط کرد. می توان آن را با پودری به نام مونتموریلونیت برای حذف سموم ترکیب کرد.

افرادی که الکل زیاد مصرف می کنند ممکن است دچار التهاب کبد شوند. 1

ریواس را می توان به عنوان مکمل برای کمک به پیشگیری از بیماری های متابولیک مانند دیابت و چاقی استفاده کرد. 3

مطالعاتی که فواید عصاره ریواس را در شرایط مختلف نشان می‌دهند باید مورد بازنگری قرار گیرند. تحقیقات بیشتری برای درک کامل مزایای ریواس برای سلامتی انسان مورد نیاز است.