موارد استفاده، مزایا، عوارض جانبی – وبلاگ من


شما احتمالاً مجذوب منظره بزرگراه های محوطه سازی با شکوفه سنا زرد رنگ یا باغچه های خانه شده اید. سنا یکی از بسیاری از گیاهان گلدار گرمسیری در جنس بزرگ است. اغلب در طب گیاهی استفاده می شود. سنا میوه یا برگ (غلاف) آن است سنا در نقش الکس گیاه. سنا را می توان فلچرز کاستوریا (Ex-lax)، SenokotIt و SenokotIt نیز نامید. در طب عامیانه به عنوان محرک و ملین استفاده می شود. سنا یک عنصر رایج در چای های گیاهی است که به کاهش وزن و بهبود حرکات روده کمک می کند. 1 بیایید در مورد فواید سلامتی سنا صحبت کنیم.

ارزش غذایی سنا:

برگ سنا را می توان به دلیل محتوای غذایی آن خورد. در زیر جدولی از محتوای غذایی برگ سنا آورده شده است:

خواص سنا:

سنا خواص زیادی دارد که تیم های تحقیقاتی مختلف آن ها را بررسی کرده اند. این باعث سودمندی آن می شود. سنا دارای ویژگی های کاربردی زیر است:

می تواند خاصیت ملین داشته باشد.

به عنوان یک داروی ضد حساسیت عمل می کند.

می تواند خواص ضد التهابی داشته باشد.

می تواند یک آنتی اکسیدان باشد.

می توان از آن به عنوان یک ضد باکتری استفاده کرد.

همچنین ممکن است خواص ضد قارچی داشته باشد.

می توان از آن به عنوان مسکن استفاده کرد.

می توان از آن به عنوان یک عامل ضد تومور استفاده کرد.

این می تواند اقدامات محافظتی کبد داشته باشد 4

کاربردهای بالقوه سنا برای سلامت کلی:

سنا در شرایط بسیاری می تواند مفید باشد. اینها برخی از مزایا و کاربردهای بالقوه سنا هستند:

سنا می تواند برای درمان عفونت استفاده شود.

مطالعات اخیر نشان داده است که محققان در تلاش برای یافتن محصولات گیاهی برای ساخت داروهای این بیماری میکروبی هستند. سنا به دلیل خواص ضد قارچی خود شناخته شده است که ممکن است به مبارزه با عفونت های قارچی کمک کند. همچنین قادر به مبارزه با E است. همچنین حاوی DNA باکتری است. مطالعات کومار و همکاران. 2013 نشان داده اند که ترکیبات فنلی موجود در سنا می تواند برای مبارزه با بیماری های میکروبی استفاده شود. این ترکیبات از گیاه استخراج شده و ممکن است بر ضد گرم منفی عمل کنند سودوموناس آئروژینوزا و اشرشیاکلیباکتری های گرم مثبتاستافیلوکوکوس اورئوس. آنها همچنین ممکن است علیه آسپرژیلوس فلاووس و آسپرژیلوس اورئوس، Rhizopus spinifera، Fusariumoxisporum و Rhizopus stolonifera موثر باشند. در صورت داشتن هرگونه عفونت با پزشک خود مشورت کنید.

کاربردهای احتمالی سنا در دیابت قندی

مطالعات نشان داده اند که استرس اکسیداتیو می تواند بر عملکرد و عملکرد روزمره بسیاری از اندام های بدن تأثیر منفی بگذارد. مطالعات همچنین نشان می دهد که استرس اکسیداتیو همچنین می تواند باعث بیماری هایی مانند دیابت شود. این می تواند منجر به افزایش سطح قند خون شود. خواص آنتی اکسیدانی سنا نیز ممکن است مسئول استفاده ضد دیابتی آن باشد. 4 با این حال، اطلاعات کافی برای اثبات فواید سنا بر سطح قند خون در انسان وجود ندارد. این مزایا باید با تحقیقات بیشتر تأیید شود.

کاربردهای احتمالی سنا برای مبارزه با چاقی

فعالیت آنتی اکسیدانی سنا ممکن است بتواند به چاقی کمک کند. سنا می تواند به بیماران چاق در عملکرد صحیح آنزیم های هضم خود کمک کند. ممکن است خواص ضد چاقی داشته باشد. 4 ما باید تحقیقات بیشتری را برای تعیین اثرات سنا بر شرایط چاقی در انسان انجام دهیم.

فعالیت های بالقوه ضد سرطان سنا

برگ سنا حاوی ترکیبات زیست فعالی است که مسئول فواید بالقوه سلامتی هستند. Onyegeme Okerenta و همکاران. دو هزار و هفده مطالعه نشان داده اند که خواص بالقوه سنا در مبارزه با سرطان ممکن است به دلیل ترکیبات زیست فعال باشد. می تواند سطح لیپید پراکسیداز را کاهش داده و سلول های سرطانی را از بین ببرد. همچنین گسترش سلول های سرطانی را کاهش می دهد. این مطالعات ثابت نمی کند که این گیاه فوایدی مشابه گیاه برای انسان دارد. 5

کاربردهای اضافی سنا

سنا ممکن است به درمان بیماری های پوستی و سایر عفونت ها کمک کند.

پودر برگ سنا ممکن است نقرس، روماتوئید و کرم های شکمی را درمان کند. پس از مشورت با پزشک می توانید از آن برای یبوست نیز استفاده کنید.

برگ سنا یا غلاف خشک شده برای هضم غذا مناسب است.

سنا یک پاک کننده و تصفیه کننده طبیعی خون است.

4 سنا ممکن است برای هموروئید مفید باشد.

اگرچه نشان داده شده است که سنا تحت شرایط مختلف دارای فوایدی است، اما باید مطالعات بیشتری برای اثبات فواید واقعی آن برای سلامت انسان انجام شود.

نحوه استفاده از سنا

سنا برای بزرگسالان بی خطر است. سنا برای بزرگسالان بی خطر است، اما فقط باید توسط افراد بالای 65 سال مصرف شود. 2

قبل از مصرف هر گونه مکمل سنا، باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید. قبل از قطع یا جایگزینی هر نوع درمان فعلی با داروی آیورودیک/سنا، باید با پزشک متخصص مشورت کنید.

عوارض جانبی سنا:

سنا را می توان با خیال راحت توسط بزرگسالان مصرف کرد، مشروط بر اینکه در دوزهای توصیه شده و برای مدت کوتاه استفاده شود. FDA سنا را برای استفاده بدون نسخه تایید کرده است. در صورت مصرف در دوزهای بالاتر می تواند عوارض جانبی ایجاد کند. اثرات ملین سنا شایع ترین علت عوارض جانبی است. اینها برخی از رایج ترین عوارض جانبی سنا هستند:

می تواند باعث اسهال، عدم تعادل الکترولیت معده، ناراحتی، گرفتگی عضلات و اسهال شود.

سنا اگر در دوزهای بالا مصرف شود ممکن است باعث وابستگی ملین و حرکات منظم روده شود.

سنا اگر در دوزهای بالا مصرف شود می تواند باعث تهوع، استفراغ و لرزش در کودکان شود.