موارد استفاده، مزایا، عوارض جانبی – وبلاگ من


چایوت، نام علمی Sechium Edule، گیاهی از خانواده Cucurbitaceae است. در ابتدا در مکزیک و گواتمالا رشد کرد و سپس به ایالات متحده و سایر کشورها معرفی شد. در حال حاضر در مناطق نیمه گرمسیری و گرمسیری در سراسر جهان رشد می کند.

دو نوع اصلی از گیاهان چایوت وجود دارد، معمولی و وحشی. معمولاً چایوت را می توان گلابی گیاهی (در تامیل)، چوکو، چاو چاو، کدو حلوایی مکزیکی (در تامیل)، گلابی تمساح و میرلیتون نامید.

قسمت های خوراکی این گیاه میوه، ریشه، ساقه، برگ و ساقه آن است. میوه های سبز روشن و گلابی شکل چایوت پر جنب و جوش هستند. چایوت فواید دارویی زیادی دارد. این به دلیل ترکیبات زیست فعال آن مانند استرول ها و کوکوربیتاسین ها است. اجازه دهید در مورد فواید و حقایق تغذیه ای چایوت بحث کنیم.

خواص چایوت:

خواص زیر را می توان در کدو حلوایی چایوت یافت: 1

می تواند رشد و گسترش سلول های سرطانی را متوقف کند.

می تواند به کاهش واکنش بدن به آسیب یا تحریک کمک کند.

می توان از آن برای مبارزه با عفونت های میکروبی استفاده کرد. می تواند قند خون را کاهش دهد.

این ممکن است به کاهش وزن شما کمک کند.

می تواند خطر ابتلا به زخم را کاهش دهد.

چایوت می تواند یک آنتی اکسیدان باشد.

همچنین می تواند از تجمع کلسترول در رگ های خونی جلوگیری کند.

کاربردهای بالقوه چایوت برای سلامت کلی:

بر اساس تحقیقات موجود، سبزیجات چایوت می توانند مزایای سلامتی بالقوه زیر را داشته باشند:

کاربردهای بالقوه چایوت برای سلامت قلب

یک رژیم غذایی سرشار از چربی، ابتلا به بیماری قلبی را برای افراد آسان می کند. این امر باعث می شود که قلب در پمپاژ خون به داخل رگ ها دشوارتر شود. فلاونوئیدهای چایوت ممکن است از قلب در برابر تجمع کلسترول محافظت کند. مطالعه ایبارا-الواردو و همکاران. در سال 2010، ایبارا-الواردو و همکاران. کشف کرد که عصاره های گیاهی مکزیکی می تواند بیماری قلبی را با تغییر ماهیچه های صاف در شریان ها درمان کند. چایوت همچنین حاوی فیبر است و تحقیقات نشان داده است که می تواند به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند. برای دریافت بهترین درمان با پزشک مشورت کنید.

کاربردهای بالقوه چایوت برای دیابت

دیابت یک وضعیت پزشکی است که در آن سطح قند خون بالا است. بررسی تیواری در سال 2014 نشان داد که آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در سبزیجاتی مانند چایوت می تواند به حفظ تعادل قند خون و کاهش افزایش قند بعد از غذا کمک کند. 5 محتوای فیبری چایوت همچنین ممکن است با کاهش سرعت جذب کربوهیدرات ها به مدیریت قند خون کمک کند. این می تواند منجر به کاهش سطح قند خون بعد از غذا شود. سطح قند خون ممکن است با استخراج ریشه و پالپ کاهش یابد. 6 قبل از مصرف چایوت، ایده خوبی است که در مورد فواید آن برای دیابت با پزشک خود مشورت کنید.

کاربردهای بالقوه چایوت در بارداری

زنان برای داشتن بارداری سالم به ویتامین ها و مواد مغذی مانند فولات، آهن، کلسیم و ویتامین های ضروری نیاز دارند. چایوت منبع عالی فولات است. گرینبرگ و همکاران (2011) دریافتند که فولات برای رشد کودک حیاتی است. سطوح کافی فولات می تواند از بارداری سالم حمایت کند. همیشه باید قبل از خوددرمانی با پزشک مشورت کنید.

کاربردهای بالقوه چایوت در سرطان

سرطان یک وضعیت پزشکی است که در آن سلول های بدن به طور غیر طبیعی تکثیر می شوند و بر عملکرد طبیعی آن تأثیر می گذارد. مطالعه سالازار آگیلار در سال 2017 نشان داد که چایوت ممکن است از تکثیر سلول‌های سرطانی جلوگیری کرده و باعث مرگ آنها شود. عصاره میوه چایوت در درمان لوسمی میلوئید حاد موثر است. عصاره چایوت ممکن است مانع رشد سلول های سرطانی سینه شود. اگر مشکوک به ابتلا به آن هستید، با پزشک مشورت کنید.

استفاده های احتمالی ضد پیری Chayote

آنتی اکسیدان ها می توانند از سلول ها در برابر آسیب محافظت کرده و التهاب را کاهش دهند. سرگیف و. سرگیف و همکاران در سال 2015 متوجه شد که رادیکال‌های آزاد می‌توانند به سلول‌ها آسیب برسانند و عملکرد بدن را در طول زمان کاهش دهند. تحقیقات در سال 2015 نشان داده است که رادیکال‌های آزاد ممکن است به سلول‌ها آسیب برسانند، پیری را کند کنند و در طول زمان باعث ایجاد مشکلاتی در عملکرد بدن شوند.

کاربردهای بالقوه چایوت در کبد چرب

اگر سطح غیر طبیعی چربی در بافت های کبد وجود داشته باشد، می تواند بر عملکرد کبد تأثیر بگذارد. این وضعیت به عنوان کبد چرب شناخته می شود. یانگ و یانگ و همکاران در سال 2015 نشان داد که چایوت می تواند از کبد در برابر رسوب چربی اضافی در بافت هایش محافظت کند. این می تواند از بیماری کبد چرب جلوگیری کند. اگر کبد چرب دارید باید با پزشک مشورت کنید.

کاربردهای دیگر Chayote

موارد زیر سایر کاربردهای بالقوه برای سبزیجات کدو حلوایی چایوت است: 1

چایوت ممکن است به مدیریت وزن کمک کند. محتوای فیبر بالا می تواند گرسنگی را مهار کند و به شما کمک کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. این باعث افزایش وزن سالم و کاهش مصرف کالری می شود.

اسیدیته عصاره چایوت می تواند به تسکین زخم معده کمک کند.

چایوت ممکن است فشار خون را کاهش دهد.

چایوت حاوی فیبر و فلاونوئیدهای بالایی است که ممکن است به هضم غذا و حفظ سلامت سیستم گوارش کمک کند.

چایوت ممکن است کلسترول را کاهش داده و به کاهش فشار خون کمک کند اس خطر ابتلا به بیماری قلبی.

اگرچه روش‌های تحقیقاتی جدیدی برای بررسی عوارض و مزایای چایوت توسعه یافته است، اما هنوز کافی نیست. مطالعات بیشتر مورد نیاز است.