بارش ۸۵.۲ میلی متری باران در «دزپارت» خوزستان – | اخبار



محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: میزان بارش باران در شبانه روز گذشته در دزپارت ۸۵.۲ میلی‌متر، ایذه ۴۹.۱ میلی‌متر، امیدیه ۲۴.۷ میلی‌متر، مسجدسلیمان ۲۳.۴ میلی‌متر، لالی ۲۰.۸ میلی‌متر و آغاجاری ۲۰ میلی‌متر ثبت شده است.

وی افزود: در همین مدت نیز میزان بارندگی در حسینیه اندیمشک ۱۹.۲ میلی‌متر، بهبهان ۱۷.۲ میلی‌متر، رامهرمز ۱۶.۲ میلی‌متر، شوشتر ۱۳.۱ میلی‌متر، گتوند ۱۱.۲ میلی‌متر و شوش ۱۱ میلی‌متر گزارش شده است.

سبزه زاری ادامه داد: همچنین بارش باران در صفی‌آباد دزفول ۹.۶ میلی‌متر، هندیجان ۸.۷ میلی‌متر، ماهشهر ۸ میلی‌متر، شادگان ۷.۶ میلی‌متر، اهواز ۷.۴ میلی‌متر، کشاورزی اهواز ۴.۹ میلی‌متر و آبادان ۳.۷ میلی‌متر ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه تصریح کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تأثیر سامانه بارشی را تا اواسط روز پنجشنبه در مناطق شمال شرق و شرق خوزستان و تا اواخر وقت امشب در سایر مناطق استان نشان می‌دهد.

وی خبر داد: از فردا مه یا مه رقیق صبحگاهی و شامگاهی در برخی مناطق به ویژه جاده‌های مواصلاتی شرقی و جنوب شرق و شمال مورد انتظار است.

سبزه زاری با اعلام اینکه روند کاهش دمای شبانه از فردا تا روز شنبه برای خوزستان پیش بینی می‌شود، افزود: در این ایام احتمال یخ زدگی سطح زمین در مناطق شمال، شمال شرق و ارتفاعات استان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد: شمال خلیج فارس تا اواخر هفته مواج است.

وی بیان کرد: در شبانه روز گذشته بهبهان با ۱۷.۸ و دهدز با ۳.۳ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط در خوزستان گزارش شده‌اند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: همچنین در شبانه روز گذشته حداکثر دمای اهواز به ۱۵.۱ و حداقل به ۱۰.۵ درجه سانتی‌گراد رسیده است.