مزایای سوپتا ویراسانا – وبلاگ من


یوگا به معنای چرخاندن، کشش و خم کردن بدن نیست. یوگا به زبان ساده مراقبت از بدن، ذهن و نفس شماست. از طریق آساناها (تکنیک های تنفس) و پرانایاما، یوگا به هماهنگی بدن و ذهن کمک می کند. یوگا بر اساس آسانا یا ژست ساخته شده است. سوتا ویراسانا، یکی از این آساناها، یک نمونه است. ما به طور خلاصه شما را با سوپتا ویراسانا آشنا می کنیم و نکاتی را برای شروع ارائه می دهیم.

سوپتا ویراسانا چیست؟

سوپتا ویراستانا که به عنوان قهرمان دراز کشیده یا حالت قهرمان دراز کشیده نیز شناخته می شود. این کلمه از کلمات سانسکریت “supra” به معنای دراز کشیدن و “vir” به معنای قهرمان گرفته شده است. «آسانا» به معنای ژست یا وضعیت است. یوگا بدنی را در وضعیتی شبیه به حالت درازکش نشان می دهد. به انگلیسی به عنوان ژست قهرمان دراز کشیده ترجمه شده است. ویراسانا، موقعیت آماده سازی سوپتا ویراسانا، و پاریانکاسانا وضعیت های بعدی سوپتا ویراسانا هستند.

چگونه آن را انجام دهید؟

برای حداکثر فواید سلامتی، سوپرا ویپاسانا باید همیشه به درستی انجام شود. می توانید سوپرا ویپاسانا را به روش زیر انجام دهید:

یک تشک پهن کنید، سپس روی زانوهای خود در Vajrasana بنشینید. روی زانوهای خود دراز بکشید. باسن خود را صاف روی زمین قرار دهید و پاهای خود را نزدیک به پهلوها نگه دارید. انگشتان پا باید کف را لمس کرده و به سمت عقب حرکت کنند. مچ دست شما باید روی زانو باشد و کف دست به سمت بالا باشد. نوک انگشت شست و سبابه شما باید به انگشتان شما بپیوندد. یک نفس عمیق و آهسته بکشید.

سپس به آرامی به پشت دراز بکشید و به تدریج آرنج خود را روی زمین قرار دهید.

به آرامی بازوهای خود را دراز کنید و فشار آرنج را از بین ببرید. بازوها باید مستقیماً بالای سر کشیده شوند.

تاج سر خود را روی زمین بگذارید. به آرامی تاج سر خود را روی زمین قرار دهید. سپس پشت سر خود را روی زمین قرار دهید. با دراز کردن بازوها در بالای سر، بازوهای خود را صاف کنید. تا زمانی که ممکن است، این وضعیت را در حالی که عمیق نفس می‌کشید حفظ کنید. بعد، بازوهای خود را در کنار تنه قرار دهید و آرنج خود را به زمین فشار دهید. سپس نفس خود را بیرون دهید و دوباره بایستید.

می توانید دستان خود را در کنار ران یا بالای سر خود قرار دهید. هنگامی که دستان خود را روی سر خود می کشید، شانه های خود را از روی زمین بلند نکنید.

استنشاق کنید و این موقعیت یک قهرمان دراز کشیده را به شما نشان می دهد. 2

تو چی میدونی؟

هانومان، پادشاه وانارا در اساطیر هند، “ویر” هانومان نامیده می شود. او هم خدمتگزار و هم قهرمان لرد راما بود. ویراسانا نماینده هانومان است. سوپوتا ویراسانا، ژست ادامه دهنده ویراسانا، به عنوان ویپاسانا نیز شناخته می شود. سوپتا ویپاسانا اولین بار در قرن هشتم در کتاب های باستانی مانند پاتانجلی یوگا shashtravivarana و vashthasamahita ذکر شد.

فواید سوپتا ویراسانا:

برخی از مزایای این ژست عبارتند از:

مزایای ویراسین مکمل در IBS

سندرم روده تحریک پذیر (IBS) وضعیتی است که از نظر بالینی به صورت درد شکم و تغییر در عادات روده ظاهر می شود. ایوانز و همکاران در سال 2014، ایوانز و همکاران. مطالعه ای برای ارزیابی اثرات مداخلات یوگا مانند سوپتا ویروسالسانا بر IBS انجام داد. آزمودنی‌ها پس از شش هفته مداخله یوگا با استفاده از آساناهایی مانند سوپتا ویراسانا بهبود علائم خود را تجربه کردند – یوگاساناهایی مانند سوپتا ویراسانا به مدیریت سندرم روده تحریک‌پذیر کمک می‌کنند. اما سوپرا ویپاسانا نباید جایگزین طب مدرن شود. برای درمان مناسب، لطفا با پزشک خود مشورت کنید. برای درمان مناسب، لطفا با پزشک مشورت کنید. 3

فواید سوپتا ویپاسانا در بهداشت قاعدگی

در 2 تا 3 روز اول سیکل قاعدگی، استراحت توصیه می شود. یوگاساناهایی مانند سوپتا ویهار آسانا را می توان بی خطر در نظر گرفت و تأثیر مثبتی بر چرخه های قاعدگی دارد. کولکارنی و همکاران یک بررسی در سال 2021 برای ارزیابی مزایای سلامتی مداخلات یوگا مانند سوپتا ویروسالسانا انجام شد. این مطالعه نشان داد که سوپتا ویستا ممکن است درد لگن و گرفتگی شکم را کاهش دهد. همچنین ممکن است به کاهش خستگی در دوره های قاعدگی کمک کند. آساناهایی مانند سوپتا ویپاسانا می توانند بر چرخه قاعدگی تأثیر مثبت بگذارند. با این حال، این آسانا هرگز نباید به عنوان جایگزینی برای طب مدرن استفاده شود. لطفاً برای هر گونه بی نظمی یا ناهنجاری در چرخه قاعدگی خود با پزشک خود مشورت کنید. 4