خط‌کشی و تقویت روشنایی جاده‌های لرستان همزمان با سفرهای نوروزی – | اخبار



به گزارش خبرنگار مهر، رضا عبدی شامگاه پنج شنبه در ستاد خدمات سفر لرستان در سخنانی با اشاره به فعالیت کمیته حمل و نقل این ستاد در استان، اظهار داشت: در این راستا کمیته‌های حمل و نقل سفرهای نوروزی در مرکز استان و شهرستان‌ها راه اندازی شده است.

وی، عنوان کرد: بازدیدهایی را از شرکت‌های حمل و نقل استان و همچنین پایانه‌های استان را شروع کرده‌ایم.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به هماهنگی لازم برای اجرای خط کشی محورهای مواصلاتی، ایجاد روشنایی جاده‌ها، لکه گیری و بهسازی محورهای مواصلاتی، نصب و شستشوی تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، پاکسازی حاشیه راه‌ها از نخاله‌ها و… در استان، عنوان کرد: جلسات تخصصی را به حضور رؤسای انجمن‌های صنفی، مدیران شرکت‌های حمل و نقل مسافر در استان برگزار کرده‌ایم.

عبدی، بیان داشت: برای اولین بار سامانه لیست انتظار مسافران را در استان راه اندازی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه جلساتی را با مدیران مراکز معاینه فنی استان در راستای افزایش شیفت‌های کاری و همچنین دقت نظر در تست‌های فنی، گفت: همچنین نصب ۱۰ کیلومتر نیوجرسی در کمربندی خرم آباد – بروجرد، ۱۰ کیلومتر نیوجرسی در محور ازنا- شازند، هشت کیلومتر در محور الیگودرز- اصفهان، ۱۰ کیلومتر در محور خرم آباد- نورآباد و… انجام می‌گیرد.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، گفت: ایجاد روشنایی در محورهای الیگودرز، خرم آباد، پلدختر و… نیز انجام خواهد گرفت.

عبدی با اشاره به فعالیت ۸۳ شرکت حمل و نقل مسافر در استان، گفت: این شرکت‌ها در ۱۰ پایانه مسافربری در سراسر استان مستقر هستند.

وی، افزود: همچنین هزار و ۴۰۵ دستگاه انواع ناوگان مسافربری در قالب ۱۷۲ دستگاه اتوبوس، ۵۲۵ دستگاه مینی بوس و ۷۰۷ دستگاه سواری کرایه با استفاده از ظرفیت دو هزار و۳۴۵ راننده در استان به مسافران ارائه خدمات می‌کنند.