خودمراقبتی و نکات بهداشت عمومی برای متخصصان پزشکی – Med Reach


متخصصان پزشکی زندگی پر هیجانی دارند. نیازهای روحی و جسمی بسیار بیشتر از سایر مشاغل است. اگرچه متخصصان پزشکی مانند پزشکان، پرستاران و جراحان در معرض خطر فرسودگی شغلی هستند، مراقبت از خود و تلاش برای بهبود سلامت عمومی ضروری است.

اگرچه متخصصان پزشکی به دلیل ترویج سبک زندگی سالم و تشویق بیماران به پیروی از شیوه های مراقبت از خود شناخته شده اند، اما برای متخصصان پزشکی معمول است که نیازهای خود را نادیده بگیرند. این به دلیل برنامه زیاد یا ساعات کاری بی پایان نیست. با این حال، این مراقبت از خود و نکات کلی به شما کمک می کند تا سلامت خود و بیمارانتان را در اولویت قرار دهید.

بازرسی های معمول را برنامه ریزی کنید

برای انجام معاینات منظم سلامتی، نیازی نیست که یک پزشک پرشور باشید. مهم نیست که عنوان شغلی شما چیست، مهم است که معاینات روتین را با پزشکان عمومی مورد اعتماد برای ارزیابی قند خون و فشار خون خود برنامه ریزی کنید.

اما ویزیت پزشک عمومی تنها معاینات مهمی نیست که باید در اولویت قرار دهید. شما بهداشت دهان نیز حیاتی است. ایده خوبی است که حداقل دو بار در سال با یک مطب دندانپزشکی محلی ملاقات داشته باشید. به دلایل بسیاری، حفظ لبخند سالم مهم است. این شامل برداشتن اولین برداشت برای بیماران و مدیریت حساسیت دندان است. غفلت از قرار ملاقات های منظم با دندانپزشکی می تواند منجر به ایجاد حفره غیر قابل توجه شود که منجر به مشکلات دندانی جدی تری می شود.

تکنیک های مدیریت استرس

از آنجایی که شرایط کاری آنها سخت است، متخصصان پزشکی به داشتن سبک زندگی آشفته شهرت دارند. شما باید بتوانید سطح استرس خود را مدیریت کنید و با خواسته های شغلی خود کنار بیایید. می توانید از تکنیک های تنفسی استفاده کنید، مدیتیشن هایا حتی دعاهای مذهبی برای مدیریت استرس. مهم نیست که چه روشی را ترجیح می دهید، مهم است که تکنیک های مدیریت استرس را به عنوان یک برنامه پشتیبان در صورتی که احساس خستگی می کنید داشته باشید.

برنامه کاری شلوغ شما می تواند یادگیری تکنیک های مدیریت استرس را دشوار کند. ممکن است فکر کنید که به دلیل برنامه پرتنش خود زمان کافی برای کاهش سطح استرس خود را ندارید، اما می توانید با بررسی دقیق برنامه کاری خود، زمانی را پیدا کنید. حتی پنج دقیقه آرامش می تواند تفاوت زیادی در سطح اضطراب و استرس ایجاد کند.

کمی زمان برای ورزش اختصاص دهید.

ممکن است این تصور را داشته باشید که وقت ورزش کردن ندارید. افزایش مهارت‌های مدیریت زمان می‌تواند به شما کمک کند تا زمان بیشتری داشته باشید. نیم ساعت را می توان به دویدن صبحگاهی یا یوگا اختصاص داد. همانطور که از فواید فوق‌العاده چند دقیقه ورزش می‌دانید، می‌توانید بیماران خود را تشویق کنید تا زمانی را در برنامه‌های خود برای آن بیابند.

رژیم غذایی متعادل

سطح انرژی، دریافت مواد مغذی و خلق و خوی شما تحت تاثیر غذایی که می خورید خواهد بود. حتی با وجود اینکه ممکن است برنامه‌ای شلوغ داشته باشید، فست فود و وعده‌های غذایی راحت می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند. با این حال، خوردن غذاهای ناسالم می تواند خطر فرسودگی شغلی شما را افزایش دهد و بر توانایی شما برای بهترین عملکرد تاثیر بگذارد. وقتی برنامه کاری پرتنش دارید، تهیه غذا می تواند تغذیه سالم را آسان تر کند.

ممکن است فقط چند دقیقه غذای آماده در هفته به شما کمک کند که از یک وعده غذایی لذت ببرید رژیم غذایی متعادل. با استفاده از راهنماها و دستور العمل های آنلاین آماده سازی غذا می توانید به راحتی یک برنامه غذایی سالم ایجاد کنید که زمان زیادی از شما نگیرد.

زمان استراحت کافی و خواب با کیفیت

لازم نیست بدانید که چه تاثیرات منفی و مثبتی که کیفیت پایین خواب می تواند بر سلامتی شما یا توانایی تمرکز شما به عنوان یک پزشک داشته باشد، داشته باشید. ممکن است کیفیت خواب خود را نادیده بگیرید زیرا به آن عادت کرده اید. شما نباید خود را فراتر از محدودیت های خود فشار دهید یا در معرض فرسودگی شغلی قرار بگیرید. در عوض، راهنمای محیط خواب را بخوانید تا به شما کمک کند اتاق خواب خود را به گونه ای تزئین کنید که خواب با کیفیت را ارتقا دهد. کمک های خواب طبیعی ممکن است برای کمک به شما در داشتن یک خواب آرام شبانه کافی باشد.

مهم است که عصرها برای استراحت و استراحت نه تنها برای بهبود کیفیت خواب بلکه برای افزایش بهره وری خود نیز وقت بگذارید. آرامش برای پایین نگه داشتن سطح استرس و جلوگیری از علائم فرسودگی کلیدی است.

پیدا کردن سرگرمی متناسب با برنامه شما

ممکن است احساس کنید که شغل شما اجازه سرگرمی یا علایق را نمی دهد. اما، ممکن است از مزایای فراوان یک سرگرمی شگفت زده شوید. این بدان معنا نیست که شما باید زمان زیادی را برای سرگرمی خود صرف کنید. برخی از سرگرمی ها به زمان کمتری نسبت به دیگران نیاز دارند. شاید بتوانید دوباره با هنرمند درونی خود ارتباط برقرار کنید، یا شاید باغبانی انتخاب خوبی باشد.

برای پیدا کردن یک سرگرمی لازم نیست سختی بکشید. در عوض، می توانید به سادگی سرگرمی های محبوب را مرور کنید. ممکن است علاقه یا سرگرمی‌ای داشته باشید که قبلاً به آن علاقه‌مند بوده‌اید، اما به دلیل مشغول شدن بیش از حد به شغل خود، از دنبال کردن آن غافل شده‌اید. تمرکز بر حرفه تان مهم است، اما اختصاص زمان به خودتان باعث می شود احساس سبکی و استرس کمتری داشته باشید به طور کلی.