سپاه ۵۸۰ پروژه عام‌المنفعه در اردبیل اجرا می‌کند – | اخبار



به گزارش خبرنگار مهر، عباس نوظهور عصر شنبه در آستانه کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل و در تشریح عملکرد کمیته روستایی و محرومیت‌زدایی در اردبیل اظهار کرد: این پروژه‌ها که به مدت ۲ سال اجرایی و عملیاتی می‌شود، بیش از ۸۰ میلیارد تومان منابع هزینه خواهد شد که عمدتاً مربوط به پروژه‌های خدمات‌رسانی در مناطق محروم و روستایی و به شکل فراگیر است.

وی به آبرسانی به ۴۵۴ روستا به همت بسیج سازندگی خبر داد و تصریح کرد: در ۲۹۱ روستا پروژه‌های آبرسانی به همت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آغاز شده و ۱۱۲ پروژه آبرسانی به روستاها نیز تکمیل و راه‌اندازی شده است.

رئیس بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: این پروژه‌ها شامل خط انتقال، مخزن، ایستگاه پمپاژ، احداث ۹ حلقه چاه و سایر فرآیندهای تأمین آب شرب پایدار روستایی است که در روستاهای بالای ۵۰ خانوار در مرحله اجرا است.

نوظهور افزود: در کنار آبرسانی به روستاها در مناطق شهری نیز بهسازی چشمه‌ها، احیای قنات و چاه‌ها و بهره‌برداری از ذخایر آب با افزایش دبی بهره‌برداری بخش کشاورزی مورد توجه و دقت نظر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حوزه راهسازی ۱۵۷ کیلومتر عملیات بهسازی در سال گذشته انجام شده و در کنار آن آسفالت‌ریزی به ۲۱ روستا را به طول ۶۵ کیلومتر شاهد بودیم.

نوظهور اضافه کرد: امسال ۱۳۰ کیلومتر آسفالت‌ریزی در ۴۲ روستا شروع شده و تلاش بر این است تا با همراهی گروه‌های جهادی بتوانیم خدمات‌رسانی مناسب و کیفی را شاهد باشیم.

وی احداث مسکن مددجویی کمیته امداد و بهزیستی را یادآور شد و بیان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن ساخت چهار هزار واحد در منطقه میراشرف اردبیل بر عهده بسیج سازندگی گذاشته شده که با تأمین زمین مورد نیاز از سوی راه و شهرسازی فرآیند ساخت شروع شده است.

نوظهور در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با همکاری کمیته امداد ساخت ۹۰۰ واحد در مناطق محروم و روستایی شروع شده که با تأمین قسمتی از منابع از سوی کمیته امداد ساخت و تحویل این واحدها در مرحله انجام است و ۱۸۵ واحد نیز تحویل مددجویان شده است.

وی به احداث پل در مناطق روستایی و ساخت مدرسه در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: ۶۵ مدرسه کانکسی در مرحله حذف و جایگزینی با واحدهای آموزشی ایمن است که چهار واحد سال گذشته تحویل و ۱۷ واحد نیز امسال در مرحله اجرا است و احداث ۱۱ واحد آموزشی جدید نیز به بسیج سازندگی ابلاغ شده است.

دبیر کمیته روستایی و محرومیت زدایی کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل تصریح کرد: امسال رنگامیزی و زیباسازی ۳۵۰ مدرسه انجام شده و یا در مرحله تکمیل و بهره برداری قرار گرفته است.

نوظهور افزود: با همکاری شرکت توزیع برق استان نصب نیروگاه‌های خورشیدی آغاز شده و ۲۳۴ دستگاه نیروگاه خورشیدی نصب و نصب سه هزار دستگاه نیز در اولویت برنامه‌ها است که در مدت سه سال اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی درآمدزایی این طرح را به ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به صورت ماهانه برای روستاییان یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این زمینه بیشترین همراهی و همکاری را از سوی شرکت توزیع برق استان و معرفی متقاضیان شاهد هستیم.

رئیس بسیج سازندگی استان اردبیل از توزیع ۲۳۴ هزار اصله نهال در سال گذشته و راه‌اندازی ۱۲ بوستان شهدا خبر داد و اضافه کرد: امسال نیز تهیه و توزیع ۵۰ هزار نهال در حال انجام است ولی تلاش می‌کنیم تا به کاشت ۴۰ میلیون اصله نهال در استان به عنوان یک امر فراگیر با مشارکت همگانی کمک کنیم.